خبری جدید از «پایتخت۷»/ بهرام افشاری برگشت؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: اطلاعات مربوط به فصل هفتم پایتخت به جای اعلام رسمی از سوی تهیه کننده، کارگردان یا مدیران تلویزیون به فضای مجازی رفت و این بار این تصویر توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

وقتی نام پایتخت به میان می آمد همیشه این سوال مطرح می شد که آیا این سریال فصل هفتم خواهد داشت؟ از سال گذشته با اعلام رییس صداوسیما و رییس سیمافیلم، پیگیری هایی برای ادامه این سریال و حرکت برای ادامه ساخت سریال های دنباله دار در دستور کار قرار گرفت که یکی از آنها « سرمایه، پایتخت”.

درباره ساخت این سریال و نحوه ساخت آن بحث ها و گمانه زنی های زیادی صورت گرفته است. مسئولان سیمافیلم بارها از مذاکره و پیگیری ساخت این سریال یاد می کردند تا اینکه چندی پیش مسعود کریمی مدیر گروه طنز سیمافیلم در گفت وگو با تسنیم به پیش تولید رسمی این سریال اشاره کرد.

وی گفت: مراحل نگارش و پیش تولید سریال «پایتخت» آغاز شده است و انشالله هیچ مشکلی پیش نمی آید و مابقی مراحل آن شامل انتخاب بازیگر، پخش و دیگران.” جزئیات متعاقباً توسط خود سیمافیلم اعلام خواهد شد، اما این یک وعده به مردم است.

چندی پیش و در روزهای داغ انتخابات، هومان حاج عبدالله با انتشار ویدئویی به آغاز تولید فصل هفتم سریال پایتخت اشاره کرد. وی با انتشار تصویری از رنگ به شکل کلمه پایتخت 7 نوشت: ابتدای پایتخت 7 شبیه رنگ های شیرینی است که بچه ها در پشت صحنه می سازند.

در روزهایی که رسانه ملی به موضوع انتخابات پرداخت و فعالیت های تبلیغاتی کاندیداها روی آنتن می رفت، خبر ساخت پایتخت 7 از طریق پستی در فضای مجازی منتشر شد; این بار انتشار عکس در صفحه رسمی «پایتخت» توجه بسیاری را به خود جلب کرد. در این عکس محسن تنابندی، احمد مهرانفر، هومان حاج عبدالله و بهرام افشاری هستند.

در توضیحات این تصویر فقط این عبارت “بدون شرح!” – واکنشی از هومان حاج عبدالله در فضای مجازی دست به دست شد که در صفحه توئیتر این بازیگر قابل مشاهده نیست؛ زیرا به گفته وی اعلام شده بود که بهرام افشاری بحمدالله هماهنگ و به پروژه اضافه خواهد شد.

چرا که با توجه به هیاهوی اخبار سریال پایتخت، بدون توجه به شروع تولید و زمان پخش، برخی در فضای رسانه ای پاییز و تابستان را ذکر کردند و عده ای نوروز و رمضان را تاریخ پخش سریال عنوان کردند. پخش. سریالی که البته باید منتظر تصمیم گیری در این زمینه بود، برای کارگردان سریال تلویزیونی ماند. اما در این میان از غایبان این فصل نام برده شد که بهرام افشاری دلیل حضورش در پروژه های دیگر و مشغله کاری خود را اعلام کرد.

لازم به ذکر است که این عکس صرفا برای صحبت مجدد و هماهنگی حضور بهرام افشاری در نقش بهتاش و بازگشت او به سریال پایتخت 7 گرفته شده است یا دوره ای بیشتر نبود. مدیران تلویزیونی که به شروع اخیر تولید «پایتخت» واکنشی نشان ندادند و بیشتر اصحاب رسانه خبری از صفحات مجازی تهیه می کنند.

مجموعه تلویزیونی «پایتخت» که ابتدا توسط گروه فیلم و سریال یک سیما تولید شد، در آخرین روزهای زمستان 89 به نمایش درآمد و بعدها در حدود هشت سال توسط سیمافیلم تولید شد و به یکی از بهترین ها تبدیل شد. تولیدات موفقی که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، کمدی صداوسیما را به رکورد 6 فصل رساند.

«پایتخت» در فصل هایی که پخش می شد فراز و نشیب هایی داشت، اما همیشه در مقایسه با دیگر کمدی های تلویزیونی دهه 90 از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار بود. تا جایی که بازپخش آنها از شبکه های آی فیلم، تماشا و حتی سیما گاه مخاطبان بیشتری نسبت به کمدی های جدید روی آنتن می برد.

در این سال ها بارها زمزمه هایی مبنی بر ساخت نسخه سینمایی این سریال و تمایل بازیگران برای ساخت آن به گوش می رسید اما هیچ گاه تکمیل نشد و به همین دلیل ساخت احتمالی آن به بعد از ساخت فصل هفتم موکول شد. از سریال. «پایتخت» به نوعی پس از حواشی فصل ششم به پایان رسید و منجر به سخنرانی رئیس وقت صدا و سیما شد و ادامه تولید خود را در هاله ای از عدم قطعیت قرار داد. بنابراین مدتی از شبکه های تلویزیونی بازپخش نشد.

در میان غایبان این پروژه نام مهران احمدی نیز به چشم می خورد که بار دیگر رفت و آمد به پایتخت را تجربه کرد و یکی از بازیگران مهم این سریال است که گفته می شود دیده نمی شود. در فصل هفتم سارا و نیکا فرگانی دو بازیگر جوان اصلی این سریال هستند که از کودکی با «پایتخت» همراه بودند و با وجود اینکه بازیگر نبودند، جزو پنج بازیگر سریال بودند که در تمام فصول آن حضور داشتند. با توجه به فراخوان اولیه ای که در صفحه رسمی پایتخت و برخی از پیج های هنرمندان منتشر شد، به نظر می رسد این گروه به دنبال جایگزینی دوقلوی دیگری غیر از سارا و نیکای فرگانی هستند.

در این میان بازگشت علیرضا خامسی به عنوان «بابا بنگالی» را می‌توان محتمل دانست. به احتمال زیاد او که در پنج قسمت اول یک شخصیت ثابت بود و به دلیل مرگ شخصیتش در فصل ششم حضور نداشت، به عنوان یک روح به سریال بازگردد و شوخی جدیدی به «پایتخت ۷» اضافه کند. ”

ایده حضور علی رضا خامسی در نقش «روح بابا بنگالی» پیش از این توسط محسن تنبنده، طراح و ناظر کتاب این اثر مطرح شده بود، اما هرگز اجرایی نشد. اما با اظهار نظر چندی پیش علی رضا خمسی که از دعوت بازیگران سریال برای بازگشت به این اثر خبر داد، می توان اجرای آن را ممکن دانست.

همه این گمانه زنی ها و اشاره ها وجود دارد، اما باید منتظر ماند و دید که تولید فصل هفتم «پایتخت» پس از مدت ها غیبت چگونه پیش می رود؟

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *