خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت؛ واریزی در راه است؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اقتصاد آنلاین: اسفندماه سال گذشته سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شد اما در این بین هشت شرکت نکول کردند به طوری که برخی از آنها نتوانستند به موقع سود خود را دریافت کنند.

عدم پرداخت به موقع سود سهام باعث شد تا بازماندگان منتظر دریافت سود سهام خود در ماه ژوئن باشند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص شرکت هایی که سود سهام خود را پرداخت نکرده اند، گفت: مهلت قانونی این شرکت ها به پایان رسیده و هشت ماه قانونی از پایان سال 1402 هجری قمری گذشته است، بنابراین این شرکت ها هنوز سود سهام خود را پرداخت نکرده اند یا خیر. طبق آخرین اطلاعات، خیر.

وی افزود: شرکت هایی که هنوز سود تقسیم نکرده اند از کارفرمایان مطالباتی دارند و تا جایی که می دانیم نتوانسته اند این مطالبات را وصول کنند به همین دلیل سود سهام پرداخت نکرده اند اما زمان اعلام سود باقی مانده تا واریز شود. برای مرحله سوم سود در خرداد.

الجعفری گفت: در صورت عدم واریز سود از سوی این شرکت ها، یقیناً سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیارات خود اقدام مقتضی را انجام خواهد داد و در نهایت سازمان بورس بر دریافت مابقی سود اصرار خواهد داشت. سود سهام سهامداران در این سود سپرده.

برای واگذاری سهام به گروه های بازماندگان سود سال 1403 ثبت شد.

بر اساس مصوبه هیات وزیران، در سال جدید به کلیه وراث واجد شرایط 10 میلیون تومان سهام اعطا می شود که به صورت اقساط یک ساله و ده ساله با 50 درصد تخفیف در استعلام تلفنی و سامانه آزادسازی سهام به آدرس سهام‌دولت. رجوع به مادون قرمز شود. اما قبل از ثبت نام باید مراحل ثبت نام سجام را انجام دهید.

این شامل افرادی می شود که برای سهام مورد نیاز ثبت نام کرده اند اما به هر دلیلی ثبت نام نکرده اند، افرادی که پس از پایان مهلت ثبت نام تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار می گیرند و یا فرزندانی که در لیست مشمولان نیستند.

ابراهیم بازیان با بیان آخرین وضعیت و تصمیمات در خصوص تخصیص سهام مالکیت به وراث و همچنین پرتفوی مورد مطالعه سهام مالکیت به وراث اظهار داشت: بر اساس قوانین بودجه سال های 1401 و 1402 بخشی از سهام مالکیت تخصیص یافت. به وراث: قرار است این کار در قالب بسته پرتفوی با تصویب هیات مدیره انجام شود و قرار است دولت شرکت های فهرست واگذاری را واگذار کند.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل برخی موانع قانونی، تصویب بسته پیشنهادی سازمان خصوصی به هیئت دوات در خصوص واگذاری سهام پرتفوی به سهام بازمانده تکمیل نشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: استانداردهای تحویل در آخرین جلسه شورای عالی اجرای سیاست های عمومی اصل 44 قانون اساسی با حضور رئیس جمهور تصویب شد و امیدواریم به زودی بسته ای را ارائه و تصویب کنیم. برای پرتفوی شرکت های بورسی که می تواند نزدیک به پوشش 5 میلیون سهم باقی مانده باشد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *