خودروهای فرسوده حداقل سالی ۴ مرتبه ملزم به دریافت معاینه فنی شوند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلنا: مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو در تهران گفت: بررسی نتایج تست خودرو نشان می دهد که با افزایش سن خودرو، خرابی خودرو در تست های معاینه فنی افزایش می یابد. معاینه فنی در سامانه ملی معاینه فنی (سیمفا) محدودیت سنی ندارد و خودروهای فرسوده در صورت داشتن شرایط لازم می توانند گواهی معاینه فنی دریافت کنند.

سید محمد مهدی میرزایی قمی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره معاینه فنی خودروهای خارجی و ایرانی گفت: طبق قانون، خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهار سال و خودروهای عمومی برای یک سال. در حال حاضر خودروهای شخصی تولید تیرماه 1398 و قبل از آن و خودروهای وارداتی تولید تیرماه 1399 و پیش از آن مشمول معاینه فنی هستند.

در پاسخ به این سوال پیش از این اعلام شده بود که تنها 37 تا 40 درصد خودروهای پلاک تهران در تهران معاینه فنی می کنند و حتی بسیاری از تاکسی ها برای معاینه فنی به تهران می روند. میرزایی قمی در پاسخ گفت: بر اساس اعلام سامانه ملی معاینه فنی سمفا، مراکز معاینه فنی خودروهای تهران در مقایسه با سایر مراکز کشور از نظر آلایندگی و ایمنی خودروها را با دقت و سازماندهی بیشتری از نظر آلایندگی و ایمنی رصد می کنند. در مجموع 30 درصد خودروها در اولین بازدید به دلیل نقص فنی در معاینه فنی رد شدند و برخی از این خودروهای مردود دارای ایرادات متعدد بودند. این آمار نشان می دهد که میزان خرابی در معاینه فنی در تهران بیشتر است. شکی نیست که این دقت و سطح کنترل نتیجه نظارت مستمر ستاد معاینه فنی بر عملکرد صحیح مراکز معاینه فنی مستقر در محدوده آن است.

مدیر اداری ستاد معاینه فنی خودرو در تهران ادامه داد: با توجه به اظهارات شهروندان و بعضا اخبار منتشر شده در شبکه های مجازی، متاسفانه شاهدیم که برخی از مراکز اطراف تهران دقت لازم را در انجام معاینه فنی ندارند که امری آسان است. . برای خودروهای دارای نقص فنی و ایمنی. بدون شک با شرایط کنونی چاره اندیشی از سوی شورای اسلامی شهر تهران یا در سطح بالاتر از سوی هیات وزیران برای الزام استفاده از معاینه فنی در تهران یا شهرهای دارای اولویت آلودگی هوا برای خودروهای تردد در پایتخت یا شهرستان ها. می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

میرزای قمی خاطرنشان کرد: اخذ گواهی معاینه فنی خودروی معیوب در درجه اول تهدیدی برای ایمنی و سلامت راننده و سرنشینان خود خودرو است. خرید گواهی معاینه فنی خودروی معیوب به معنای خرید گواهی دفن و معامله سلامت جان خود، خانواده و سایر شهروندان است. همانطور که گفته شد انجام صحیح و دقیق معاینه فنی موثر و مهم است. رکن اول آن مربوط به کنترل حاکمیتی است و رکن دوم آن به شهروندان و مسئولیت اجتماعی آنها در حفظ سلامت خود و سایر شهروندان مربوط می شود. مراکز معاینه فنی، بخش‌های آزمایشگاهی قابل اعتمادی هستند که شهروندان می‌توانند از وضعیت سلامت فنی خودروهای خود مطلع شوند. انجام معاینه فنی و اخذ گواهی معتبر از مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی شرط اساسی تامین امنیت و سلامت شهروندان است.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص معاینه فنی خودرو، درخواست و انتظار ما از شهروندان این است که خدمات عمومی مراکز از عملکرد صحیح استفاده کرده و نسبت به عملکرد مراکز بسیار حساس باشند، گفت: بدون شک انجام یک معاینه فنی برای کلیه خودروهای شهر تهران خارج از شرایط قانونی است و ارجاع آنها به مراکز معاینه فنی وابسته به شهرداری تهران مستلزم مشارکت جمعی و احساس مسئولیت از سوی هر شهروند عزیز است. اما بازرسی فنی از دو جهت حائز اهمیت است. کاهش آلودگی هوا و بهبود ایمنی ترافیک. بخش بزرگی از آلودگی هوا ناشی از آلودگی از منابع متحرک است که بدون شک معاینه فنی در حین خودروها می تواند در پاکسازی هوای شهر موثر باشد. از نظر ایمنی در مراکز معاینه فنی خودروها از نظر برخورداری از حداقل سطح ایمنی لازم برای عبور و مرور بررسی و نظارت می شوند که مطمئناً از نظر ایمنی بسیار مهم است و خرابی در بخش ایمنی خطرات ناشی از آن را به شدت افزایش می دهد. تصادفات و تصادفات، حداقل برای سرنشینان خودرو. علاوه بر این دو دیدگاه اصلی، معاینه فنی نیز از نظر کاهش هزینه های تعمیر خودرو بسیار حائز اهمیت است. تشخیص به موقع مشکل خودرو از خرابی سایر قطعات و تحمیل هزینه های اضافی جلوگیری می کند. از شهروندان می خواهیم با انجام معاینات فنی بدون صحت و دقت جان، خانواده و شهروندان خود را به خطر نیندازند.

مدیرکل ستاد معاینه فنی خودرو در تهران در پاسخ به این سوال که آیا خودروهایی که بیش از 30 سال از عمرشان گذشته است و باید معاینه فنی انجام دهند، به دلیل فرسودگی و فرسودگی خودرو می توانند معاینه فنی شوند. خودرو، و مشکلات مربوط به صدور معاینه فنی برای این خودروهای فرسوده و چه مشکلاتی وجود دارد که این خودروها باعث آلودگی هوا می شوند و گفت: بررسی نتایج تست خودروها نشان می دهد که نقص خودروها در معاینه فنی. تست ها با افزایش سن افزایش می یابد. خودرو. معاینه فنی در سامانه ملی معاینه فنی (سیمفا) محدودیت سنی ندارد و خودروهای فرسوده در صورت داشتن شرایط لازم می توانند گواهی معاینه فنی دریافت کنند. البته باید تاکید کرد که در خودروهای فرسوده به دلیل فرسودگی قطعات و نگهداری نامناسب، ثباتی در حفظ وضعیت خودرو در هنگام معاینه فنی وجود ندارد و این خودروها طبق قوانین به سرعت از مدار خارج می شوند. شرایط استانداردی که در بازرسی فنی در نظر گرفته شده است. به همین دلیل بارها به مراجع تصمیم گیری در این خصوص پیشنهاد شده است که تعداد معاینه فنی این خودروها را در طول سال مانند خودروهای عمومی افزایش دهند و این خودروها را موظف به انجام حداقل چهار بار در سال معاینه فنی کنند. . سال

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *