خودرو‌های چینی تا سال ۲۰۳۰، یک‌سوم بازار جهان را در اختیار خواهند گرفت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تحقیقات جدید نشان می دهد که تا سال 2030، یک سوم بازار جهانی خودرو در دست خودروهای چینی خواهد بود. دلیل این رشد چشمگیر هزینه پایین ساخت خودروهای چینی در مقایسه با رقبای اروپایی آنهاست. این مطالعه توسط شرکت مشاوره مدیریت Alex Partners انجام شده است.

بر اساس ارزیابی Elix Partners، خودروسازان چینی حاشیه سود کمتری نسبت به خودروسازان اروپایی و آمریکایی دارند. در نتیجه، آن را بیشتر معامله کنید. تولید کم هزینه همچنین به خودروسازان چینی این امکان را می دهد که سریعتر از سایرین مراحل توسعه را طی کنند. توسعه سریع، قیمت پایین و ضریب نفوذ بالای خودروهای چینی، خودروسازان اروپایی، کره ای و ژاپنی را با مشکل مواجه کرده است.

خودروسازان چینی یک سوم کمتر از خودروسازان اروپایی برای تولید خودروهای برقی پرداخت می کنند. علاوه بر این، زمان تولید خودروهای چینی نیز کمتر از خودروهای اروپایی، کره ای و ژاپنی است. یعنی در همین دوره چینی ها بیشتر از کره ای ها، ژاپنی ها و اروپایی ها خودرو روانه بازار کردند.

قیمت گذاری تهاجمی، سیاست ارتقای فروش خودرو در چین

خودروسازان چینی از سیاست قیمت گذاری تهاجمی برای آزار رقبای خود استفاده می کنند. آنها سود خود را کاهش می دهند تا خودروهای خود را با قیمت ارزان تر به مشتریان تحویل دهند. این اقدام در محصولات دیجیتال تولید شده در چین نیز مشاهده شده است.

بر اساس مطالعه Elix Partners، خودروسازان اروپایی برای محصولات خود 15 درصد سود از مشتریان دریافت می کنند. این در حالی است که سود چینی ها از فروش خودرو به مشتریان 7.1 درصد است.

برای جبران این موضوع، قانونگذاران اروپایی تعرفه واردات خودروهای چینی به اتحادیه اروپا را افزایش دادند. این امر در کوتاه مدت باعث کاهش واردات خودروهای چینی می شود. چینی ها همچنین سایت های تولید خود را در اتحادیه اروپا راه اندازی کرده اند تا از قوانین تعرفه اتحادیه اروپا جلوگیری کنند. تحلیلگران اقتصادی و صنعتی اروپایی تخمین می زنند که سهم بازار خودروهای الکتریکی جدید در اروپا از 20 درصد در سال 2024 به 45 درصد در سال 2030 خواهد رسید. بدون شک سهم خودروهای چینی در این رشد قابل توجه خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *