خیز باکو برای ساخت جزایر مصنوعی؛ داماد سابق علی‌اف چگونه از خوانندگی به پروژه دریم‌لاینر رسید؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: خاندان حاکم جمهوری آذربایجان در کنار سایر دولت های تاثیرگذار توانسته اند به لطف دو نسل رهبری در این کشور، ثروت هنگفتی را در بخش های مختلف اقتصادی خلق کنند.

بر اساس گزارش ها، روش آنها برای جمع آوری ثروت شامل استفاده از شرکت های پوسته ای، سوء استفاده های مالی، پارتی بازی و رانت خواری در صدور مجوزها بود.

علاوه بر این، تصویب قوانین هوشمندانه و به موقع به برخی از نزدیکان الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، این فرصت را داد که عمدتاً مبالغ اعلام نشده را در سودآورترین نقاط کشور تصرف کنند.

تحقیقات جدید رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی نشان می دهد که امین آگالاروف، داماد سابق علی اف و پسر یک الیگارش روس، توانسته از قوانین جدید در آذربایجان برای قانونی کردن حکومت خود استفاده کند. و بهره مندی از پروژه ها و همچنین ساخت و بهره برداری از زمین های مصنوعی در سواحل دریای خزر

تحقیقات رادیو آزادی تأیید می کند که قانونی که اخیراً در 7 می (18 مه) تصویب و بعداً توسط رئیس جمهور علی اف تصویب شد. فقدان حتی ساده‌ترین تاییدیه‌ها یا اسناد لازم برای ارزیابی اثرات مخرب زیست‌محیطی پروژه آگالاروف در سواحل دریا موسوم به پروژه “کاسپین دریم لاینر” نادیده گرفته شد.

این پروژه در بخش بزرگی از ساحل در استراحتگاه مجلل Sea Breeze واقع شده است که تنها 30 دقیقه با ماشین از باکو فاصله دارد.

ماجرا از این قرار است که شرکت Agalarov در نیمه دوم سال 2023 و نیمه اول سال 2024 یک شبه جزیره مصنوعی به مساحت 5 هکتار برای ساخت پروژه مسکونی 11 طبقه دریم لاینر به شکل یک کشتی تفریحی خواهد ساخت.

بر اساس این گزارش، قانون جدید با عنوان «ایجاد اراضی مصنوعی در آب‌های دریای خزر در بخشی از جمهوری آذربایجان» دارای خلأ قانونی است که به توسعه‌دهندگانی مانند آگالاروف اجازه می‌دهد از پرداخت اجاره معاف شوند.
آگالاروف، خواننده ای که با ترامپ و ده ها ملکه زیبایی آواز خوانده است

پس از ورشکستگی پروژه موسوم به «جزایر خزر» که ارزش آن 100 میلیارد دلار بود و توسط تاجری بانفوذ به نام «ابراهیم ابراهیم اف» اجرا شد، اما به دلیل مشکلات مالی و چالش های نظارتی با مشکل مواجه شد. اکنون، این قانون جدید می‌خواهد به آگالاروف و دیگر سرمایه‌گذاران بالقوه شروع قوی‌تری بدهد.

قیمت این آپارتمان ها از 6500 دلار در هر متر مربع شروع می شود که تقریبا 10 برابر قیمت متوسط ​​در باکو است و متراژ آپارتمان در این مجتمع 226 واحدی از 55 متر مربع تا 660 متر مربع است.

سازنده می گوید این آپارتمان ها در سال 2027 تحویل داده می شوند.

به گزارش سایت رسمی این پروژه، اقامتگاه نسیم دریا که توسط امین آگالاروف در سال 1385 افتتاح شد، دارای 500 هکتار مساحت شامل بیش از 6 کیلومتر ساحل محوطه سازی شده و 150 هکتار فضای سبز است.

نسیم دریا یک پروژه سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری است که شامل 50 رستوران، کافه و بار، و همچنین استخر، اسپا، مراکز تناسب اندام و اسکله های متعدد قایق بادبانی است.

آگالاروف که به خاطر ظاهر زیبا و سفرهای طولانی خود شناخته می شود، با موزیک ویدیوهایی که ده ها ملکه زیبایی و دونالد ترامپ را در آن حضور دارند، به یک خواننده پاپ نسبتاً موفق تبدیل شده است.
کلیپ آهنگ آگالاروف با دونالد ترامپ و ده ها ملکه زیبایی

در همین حال، او در حالی که هنوز در اواسط نوجوانی خود بود، به یک شغل اجرایی عالی در Crocus Group رسید.

در سال 2006، آگالاروف با لیلا علی اف، دختر بزرگ رئیس جمهور علی اف ازدواج کرد و صاحب پسران دوقلو شد، اما در سال 2015 از هم جدا شدند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *