دادستان بیرجند: کارشناسان فنی ظرف دو روز آینده درباره حادثه معدنجوی طبس اعلام نظر می‌کنند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

کارشناسان فنی تهران و مشهد برای بررسی دقیق حادثه معدنچی به تاپاس رفته اند و ظرف یکی دو روز آینده نظر نهایی بازپرس را درباره این پرونده اعلام می کنند.

نسای زهان، دادستان عمومی و انقلاب برجند در برنامه برسمان رادیو منطقه گفت: در حادثه معدن تاپاس فاجعه رخ داد و صحنه حادثه باید مدیریت می شد. این پرونده هم اکنون در حال پیگیری است و با بازپرس خصوصی پرونده ویژه تشکیل شده است.

وی افزود: کارگروهی در خصوص مسائل حقوقی تشکیل شده و کل جامعه اطلاعاتی را گرد هم آورده ایم تا مشخص شود این حادثه چه کسی و علت آن چیست.

نسای زهان گفت: بازپرس این پرونده کارشناسان فنی را تعیین کرد که جمعه گذشته از تهران و مشهد به تپاس آمدند و قرار است پس از سه روز نظر خود را اعلام کنند. این معدن به صورت سنتی و غیر مکانیکی اداره می شود و بیش از 1800 کارگر در آن مشغول به کار هستند.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند ادامه داد: مقرر شد مبلغ 200 میلیون تومان از سوی مسئولان معدن به خانواده 52 متوفی این حادثه پرداخت شود تا در صورت عدم ازدواج متوفی، این هزینه ها به حساب این افراد واریز شود ولی اگر متاهل بوده باشد، باید 50 میلیون تومان برای مصدومان این حادثه واریز شود تا کار اداری برای بازماندگان سخت نباشد از مسئولان بخواهند این مبلغ را به حساب دادگستری واریز و به حساب قربانیان واریز کنند.

وی بیان کرد: از آنجایی که 14 نفر از متوفیان شهروند فرمانداری و مابقی غیرشهروند بودند، باید هزینه آمبولانس را نیز معدن بپردازد.

نسای زهان توضیح داد: در مورد بیمه، شرکت بیمه آسیا مسئولیت این امر را بر عهده دارد و آمادگی دارد 130 میلیارد تومان به خانواده متوفیان پرداخت کند، اما این مبلغ به وراث پرداخت می شود و به همین دلیل ضروری است. وراثت را تکمیل و مدارک را به بازپرس تحویل دهد تا پرونده را تحویل دهد و این مدارک برای تماس فوری با شرکت بیمه ارسال می شود و مبلغ دیه به حساب وراث واریز می شود. اگر خانواده ای این اقدامات را انجام داد، اما با مشکل مواجه شد، باید به وکیل شهر خود اطلاع دهد.

دادستان و انقلاب بیرجند تصریح کرد: به گفته وزیر کار حتی اگر همه این 52 نفر 10 روز سابقه کار داشته باشند، درآمد مستمری بگیران به طور کامل و بر اساس 30 روز محاسبه می شود.

وی بیان کرد: قول می دهیم با تلاش مسئولان هر چه در توان داریم انجام دهیم تا حقی ضایع نشود.

حقوق فرزندانمان را رعایت کنیم

پدر یکی از جانباختگان حادثه معدن طبس در گفت و گوی تلفنی با برنامه پرسمن گفت: من هم در معدن کار می کنم پسرم که در این حادثه جان باخت متاهل و 27 ساله و 6 ماهه بود. کودک پیر

وی افزود: برای تامین هزینه کفن و دفن 200 میلیون تومان به حساب سرپرستان خانواده واریز شد و گفتند باید برای میزان مهریه اقدامات قانونی انجام دهیم. این اتفاق کوچکی نبود چرا که 52 نفر در این معدن جان باختند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *