دانشگاه آزاد در خصوص افزایش شهریه رشته‌های پرشکی: شرایط اخذ وام برای پرداخت شهریه فراهم است؛ دانشجویان می توانند در رشته‌های دیگر تحصیل کنند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص افزایش شهریه رشته های پرش دانشگاه آزاد گفت: شهریه دانشگاه آزاد طبق ضوابط اخذ می شود.

محمد قربانی گلشن آبادی سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی – در نشست خبری که در ستاد دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: طبق گزارش متولیان امر از جمله سازمان برنامه بودجه هزینه تحصیل در رشته های علوم پزشکی بالا است و دلیل اصلی این امر این است که رشته پزشکی به طور مستقیم با سلامت مردم مرتبط است، مردم انتظار دارند آموزش های ارائه شده دارای استانداردهای خاصی باشد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اکثر پذیرفته شدگان در آزمون دستیاری و دستیاری از بستگان دانشگاه آزاد اسلامی هستند. وی در المپیاد پزشکی دانشگاه علوم پزشکی موفق به کسب 10 مدال رنگارنگ شد که نشان دهنده کیفیت آموزش علوم پزشکی در دانشگاه آزاد است.

وی افزود: هزینه تحصیل در این بخش بالاست و ما باید استانداردها را حفظ کنیم، از سوی دیگر نمی‌توانیم مابه‌التفاوت شهریه را برای دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها پرداخت کنیم، بنابراین هزینه‌ها را افزایش داده‌اند.

قربانی گفت: برای حفظ شرایط کیفی آموزش علمی پزشکی و تامین امکانات زیرساختی در حوزه پزشکی باید شهریه ها افزایش می یافت.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی تعهد سالیانه با توجه به سنوات تحصیلی دانشجویان رایگان است و این رقم در سایر دانشگاه ها بسیار زیاد است.

به گفته وی؛ شرایط اخذ وام پرداخت شهریه و اقساط و امکان انتقال دانشجو به محل سکونت و تحصیل در سایر رشته ها وجود دارد که پس از اخذ کارنامه دانشجو از دانشگاه اسلامی تایید خواهد شد.

قربانی در خصوص افزایش شهریه ها گفت: شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های پزشکی حدود دو برابر افزایش یافته است. ضمنا دانشگاه آزاد از یارانه دولتی بی بهره است. دانشگاه آزاد در حوزه درمان برای خدمت به مردم فعالیت می کند. اما امکانات دولتی کمتری دارد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در کتاب ارزشیابی چیزی در زمینه شهریه ذکر نشده است و شهریه دانشگاه آزاد طبق ضوابط اخذ می شود.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *