دانمارک-آلمان تنها در ۷ دقیقه با «فمرن‌بلت»؛ طولانی‌ترین تونل زیرآبی جهان با خط راه‌آهن و چهار باند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: دانمارک و آلمان در ساخت طولانی ترین گذرگاه زیر آبی جهان به طول 18 کیلومتر پیشرفت زیادی کرده اند. فاز اول این پروژه افتتاح شده است.

این تونل که کمربند فهمارن نام دارد، طولانی ترین کریدور راه آهن زیر آب در جهان خواهد بود. اولین قسمت از این پروژه جاه طلبانه توسط فردریک X پادشاه دانمارک در روز دوشنبه 17 ژوئن 2024 افتتاح شد.

افتتاح کامل این تونل در سال 2029، جنوب دانمارک را به شمال آلمان متصل می کند و زمان سفر را از 45 دقیقه با کشتی به تنها هفت دقیقه با قطار کاهش می دهد.

این پیوند جدید نه تنها نشان دهنده یک دستاورد عمده زیرساختی است، بلکه گامی مهم در تحول سبز بخش حمل و نقل است که اسکاندیناوی و اروپای مرکزی را با تسهیل سفرهای سریعتر و کارآمدتر به هم متصل می کند.

افتتاح قسمت اول تونل توسط پادشاه دانمارک

در حال حاضر قسمت اول تونل Vemrenbelt ساخته شده و آماده غوطه ور شدن است. پادشاه دانمارک این پلاک را که اواخر امسال در بستر دریا در سمت دانمارک نصب خواهد شد، فاش کرد. وی در این مراسم سکه ای با تصویر خود به داخل ظرف حاوی آثار تاریخی و فرهنگی که حاوی اقلام اهدایی سازندگان قطعات بتنی تونل بود، انداخت.

ساخت این تونل بر عهده شرکت سند و تسمه است. این تونل شامل یک خط راه آهن برقی و چهار خط برای حرکت وسایل نقلیه خواهد بود. پس از اتمام آن، اتومبیل ها می توانند در 10 دقیقه از دریای بالتیک و قطارها در 7 دقیقه عبور کنند.

در سال 2011، تصمیم گرفته شد که این تونل به عنوان یک ساختار غوطه‌ور ساخته شود که جزیره لولند در جنوب دانمارک را به جزیره فهمارن در شمال آلمان متصل می‌کند. ساخت و ساز در طرف دانمارکی در جولای 2022 آغاز شد. آلمانی ها این پروژه را یک سال بعد آغاز کردند.

هزینه ساخت این تونل چقدر است؟

هزینه ساخت تونل Vemrenbelt 55.1 میلیارد کرون دانمارک (معادل 4.8 میلیارد یورو) است و طرف دانمارکی این هزینه را تقبل خواهد کرد. دولت دانمارک در مراحل بعدی میزان هزینه تونل را تعیین خواهد کرد.

این تونل شامل 89 بخش بتنی است که در تاسیسات ویژه ای در رودبیهاون در جزیره لولند ساخته می شود. این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز ساخت و ساز در شمال اروپا شناخته می شود.

در سال های اخیر، دانمارک چندین خط جاده و راه آهن، از جمله به سوئد، و همچنین بین دو جزیره اصلی دانمارک ساخته است. در سال 2000، پل Örsund بر روی آبدره Ørsund ساخته شد که کپنهاگ را به مالمو، سومین شهر بزرگ سوئد متصل می کند.

در سال 1998، جاده ای ساخته شد که جزیره فونن، جایی که ادن، سومین شهر بزرگ دانمارک در آن قرار دارد، و جزیره سیلند را به هم متصل می کند. کپنهاگ، پایتخت دانمارک، در جزیره نیوزیلند واقع شده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *