درآمد رئیس جمهوری آمریکا چقدر است؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: اگرچه رئیس جمهور ایالات متحده “رهبر جهان آزاد” نامیده می شود، اما او همچنان کارمند دولت فدرال است و مانند سایر کارمندان در سراسر ایالات متحده حقوق می گیرد. این در حالی است که حقوق او از خیلی ها بیشتر است و از مزایای زیادی مانند مسکن، غذا، مسافرت و امنیت رایگان بهره مند است.

رئیس جمهور آمریکا چقدر حقوق می گیرد و دستمزد این سمت در طول سال ها چقدر تغییر کرده است؟ حقوق او در مقایسه با سایر روسای جمهور جهان کجاست؟

رئیس جمهور آمریکا چقدر درآمد دارد؟

اگرچه حقوق رئیس جمهور ایالات متحده در مقایسه با سایر کارمندان دولت بالا است، اما به هیچ وجه با حقوق میلیون دلاری مدیران غول های فناوری مانند گوگل و مایکروسافت قابل مقایسه نیست.

حقوق فعلی رئیس جمهور ایالات متحده سالانه 400000 دلار است. کنگره ایالات متحده این مبلغ را در سال 2001 با تصویب یک ماده در لایحه تخصیص خزانه داری تعیین کرد.

پیش از آن، حقوق رئیس جمهور آمریکا به مدت 30 سال سالانه 200 هزار دلار بود. اما این افزایش تا حدی نشانه احترام به یکی از “سخت ترین و مهم ترین مشاغل روی کره زمین” تلقی می شد.

به گزارش CNBC، علاوه بر این حقوق، 50 هزار دلار برای هزینه ها، 19 هزار دلار برای سرگرمی و دسترسی به یک حساب مسافرتی 100 هزار دلاری معاف از مالیات به رئیس جمهور اختصاص داده شده است.

اما حقوق «رهبر جهان آزاد» برتر از همه رهبران سیاسی جهان نیست. نخست وزیر سنگاپور سالانه 1.61 میلیون دلار بالاترین حقوق را دریافت می کند. مدیرعامل هنگ کنگ با حقوق سالانه 695 هزار دلار در جایگاه دوم قرار گرفت و رئیس جمهور سوئیس با حقوق 530 هزار یورو در جایگاه سوم قرار گرفت. رئیس جمهور آمریکا در این رتبه بندی در رتبه چهارم قرار دارد.

حقوق بازنشستگی رئیس جمهور آمریکا چقدر است؟

بر اساس قانون «ریاست جمهوری سابق»، رئیس جمهور ایالات متحده حتی پس از ترک سمت، همچنان در لیست حقوق و دستمزد دولت فدرال باقی می ماند و حقوق بازنشستگی معادل وزیر کابینه دریافت می کند.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا سالانه 230 هزار دلار حقوق بازنشستگی فدرال دریافت می‌کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا چقدر درآمد دارد؟

از آنجایی که حقوق معاون رئیس جمهور در قانون اساسی مشخص نشده است و در قوانین مالیاتی عدد خاصی تعیین نشده است، این حقوق متناسب با هزینه زندگی تغییر می کند.

در حال حاضر حقوق معاون رئیس جمهور آمریکا 235100 دلار در سال است.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، جمهوری خواهان مجلس به دنبال افزایش قابل توجه حقوق معاون رئیس جمهور بودند. در آن زمان، حقوق سالانه این پست 230700 دلار بود و قانونگذاران قصد داشتند آن را به 243500 دلار در سال افزایش دهند.

اما اختلاف با دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان منجر به توافق برای افزایش 1.9 درصدی حقوق همه کارکنان دولت فدرال شد و در نهایت حقوق سالانه معاون رئیس‌جمهور به سطح فعلی رسید.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *