درآمد ۲میلیون یورویی ونیز در کمتر از ۳ماه بابت دریافت ورودیه

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دویچه وله: امسال شهر ونیز ایتالیا طرحی را به صورت آزمایشی اجرا کرد که بر اساس آن هر گردشگر برای بازدید از این شهر آبی باید 5 یورو بپردازد. بدین ترتیب شهرداری ونیز از 25 آوریل تا کنون یعنی در کمتر از سه ماه توانسته از حدود 450 هزار گردشگر دو میلیون و 200 هزار یورو به دست آورد.

مرحله آزمایشی این طرح یکشنبه 14 جولای به پایان رسید و شهرداری ونیز این اطلاعات را روز دوشنبه منتشر کرد.

بر اساس این طرح که در 25 آوریل اجرا شد، هر گردشگری که در منطقه ونیز زندگی نمی کند و در روزهای خاصی از 29 روز فقط یک روز به ونیز می رود باید پنج یورو بپردازد. گردشگرانی که یک یا چند شب در ونیز اقامت دارند از پرداخت این مبلغ معاف هستند. افراد نیازمند مراقبت و همچنین اعضای خانواده و بستگان ساکنان ونیزی نیز از پرداخت این هزینه ورودی معاف هستند.

از سال آینده مبلغ این ورودی و همچنین تعداد روزهایی که پرداخت این ورودی به طور منظم اجباری است افزایش می یابد. ورود به مناطق تاریخی ونیز نیز محدود خواهد شد. هزینه ورودی از 5 به 10 یورو افزایش می یابد.

جزئیات بیشتر این طرح پس از بررسی نتایج مرحله آزمایشی مشخص خواهد شد. شهردار ونیز درباره هدف از اجرای این طرح گفت: هدف از دریافت ورودیه این است که شهر برای ساکنان، کارگران، دانشجویان و گردشگران قابل سکونت باشد.

به گفته شهردار، اکثر مردم متوجه هستند که داشتن ورودیه برای افزایش سطح حفاظت و نگهداری از این شهر است. وی ادامه داد: فهرستی است که قابل اصلاح و ارتقا است. شهردار گفت: در حال تجزیه و تحلیل نتایج مرحله آزمایشی این پروژه هستند اما تاکنون هیچ نکته منفی جدی وجود نداشته است.

شهر آبی ونیز کمتر از 50 هزار نفر جمعیت دارد، اما هر ساله حدود 15 میلیون گردشگر از آن بازدید می کنند. این شهر یکی از پربازدیدترین مقاصد سفر در جهان است. بسیاری از این گردشگران با کشتی های شخصی در قالب تورهای کروز فقط برای چند ساعت به این شهر می آیند و اغلب هزینه بسیار کمی می کنند زیرا همه چیز در این کشتی ها وجود دارد اما زباله های زیادی به جا می گذارند و از زیرساخت ها استفاده می کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *