درباره سفر به روسیه، تسهیلات ایجاد شد اما لغو روادید صورت نگرفت / مردم هنوز نمی‌توانند سفری به مصر داشته باشند؛ روابط کنسولی و ویزایی با مصر نداریم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

این روزها صنعت هوانوردی کشور با چالش های اساسی از جمله طول عمر ناوگان، انحصار و گرانی مواجه است. این تلاش ها که عمدتاً از جیب مردم پرداخت می شود، سفرهای هوایی را با مشکل مواجه کرده است. برخی از مقاصد پرترافیک خارجی نیز با چالش روادید مواجه هستند و مشخص نیست چرا ویزای چین و روسیه همچنان برای ایرانیان معتبر است.

امیربویان رفیعی شاد، رئیس هیأت مدیره انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی استان تهران در گفتگو با «اینتک» درباره انحصار پروازهای خارجی در دست دو شرکت هواپیمایی و گرانی خدمات هوایی خارجی گفت: این گفته تا حدی درست است; ما از سال 78 تا 79 در کشور مشکل داشتیم که تعداد آژانس های هواپیمایی بود. برخی این اجاره را بسیار سودآور می‌دانستند، اما کنترلی بر کاربری‌های زمین وجود نداشت. در نهایت بسیاری از آنها ورشکست شدند. دلیل اخذ مجوز پرواز دو فروند چارتر توسط شرکت چیست؟ تعداد خطوط هوایی با سه هواپیما بی معنی است. دریابید که یک شرکت هواپیمایی در امارات متحده عربی چند هواپیما دارد. ایران ایر چند فروند هواپیمای بیش از 15 سال عمر دارد؟ برخی از مقاصد هواپیمای ما را نمی پذیرند. ناوگان ما بیش از 28 سال سن دارد و بسیاری از کشورها بیش از 15 سال است که اجازه تردد در باند فرودگاه را نمی دهند. در نهایت یک سری ایرلاین با دو فروند پرواز چارتر ارائه می دهند، این چارتر نیز به آژانس تحویل داده می شود و تور فروخته می شود. البته این امر رایج نیست.

وی درباره نوسان قیمت بلیت های خارجی گفت: در تمام دنیا نوسان قیمت وجود دارد. این نرخ را بازار تعیین می کند و نباید آن را پدیده ای منفی تلقی کرد. در یک روز تقاضا افزایش می یابد و قیمت افزایش می یابد. خطوط هوایی بازبین هستند و قیمت ها هر دوره بالا و پایین می شوند. روزهای اوج سفر برای کسانی هم که نمی توانند هر چند وقت یکبار سفر کنند، مربوط می شود. اگر می توانستیم بحث همزمانی سفر را بپذیریم، این نوسانات کمتر می شد.

وی در خصوص عدم لغو روادید چین خاطرنشان کرد: بحث لغو روادید با ارائه تسهیلات متفاوت است. برای سفر به روسیه نیز تسهیلاتی ایجاد شده است، اما ویزا لغو نشده است. روسیه در قالب گروهی است که می گوید سفر است و یک شرکت هم آن را اجرا کرده است. این پروتکل فرقی نمی کند که از طریق کنسولگری یا شرکت خصوصی انجام شود. لغو ویزای شما مانند سفر به ترکیه است که در آن پاسپورت شما در فرودگاه مهر می شود و وارد این کشور می شوید.

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی استان تهران درباره سفر به مصر گفت: هنوز ارتباط کنسولی و ویزا با مصر برقرار نکرده ایم. ما اهمیتی نمی دهیم که برخی افراد به روش های مختلف به مصر بروند، اما به طور کلی مردم نمی توانند به مصر سفر کنند.

رفیعی شاد درباره چالش های صنعت هوانوردی گفت: انتخاب وزیر گردشگری یکی از چالش های ماست. امیدواریم پزشکیان به این پدیده توجه کنند. در زمان انتخابات، گردشگری تعطیل است، اما بعد از انتخابات فراموش می کنند. گردشگری یک موضوع تخصصی است و باید فردی با رویکرد اقتصادی مدیریت شود. وقتی از صنعت گردشگری صحبت می کنیم، تجربه پشت آن است. باید توسط فردی با تجربه در این کار هدایت شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *