درخواست اعضای شورای امنیت برای توقف حملات اسرائیل به لبنان / نماینده ژاپن: نمی‌خواهیم شاهد فاجعه جدیدی در خاورمیانه باشیم / معاون نماینده آمریکا: به دنبال اجتناب از جنگ گسترده‌تر هستیم / نماینده انگلیس: در آستانه پرتگاه قرار داریم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: نمایندگان آمریکا، انگلیس، سوئیس، ژاپن و اکوادور در نشست شورای امنیت بر لزوم جلوگیری از جنگ گسترده بین لبنان و رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل بامداد پنجشنبه برای بررسی حملات رژیم صهیونیستی به لبنان آغاز شد.

نماینده ژاپن در سازمان ملل متحد در این دیدار گفت: از همه طرف ها می خواهیم که خویشتن داری کرده و از تشدید تنش ها خودداری کنند، زیرا نمی خواهیم شاهد فاجعه جدیدی در خاورمیانه باشیم.

الجزیره گزارش داد که رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: ما به دنبال اجتناب از جنگ گسترده‌تر بین اسرائیل و حزب‌الله لبنان هستیم.

وود افزود: ما هشدار می‌دهیم که تلاش‌های دیپلماتیک برای آتش‌بس با تشدید تنش کنونی در لبنان با مشکلات بیشتری روبرو می‌شود.

نماینده اکوادوری در ادامه جلسه شورای امنیت نیز گفت: دشمنی های اسرائیل ناقض حاکمیت لبنان و قطعنامه شماره 1701 سازمان ملل است.

نماینده سوئیس در سازمان ملل همچنین گفت: تشدید خصومت‌ها بین اسرائیل و حزب‌الله خطر یک جنگ بزرگ را به همراه دارد که هیچ‌کس آن را نمی‌خواهد.

بر اساس این گزارش، نماینده بریتانیایی نیز در این دیدار گفت: ما در لبه پرتگاه هستیم و در روزهای اخیر شاهد کشته شدن بیش از 500 لبنانی و اعضای تیم سازمان ملل بوده ایم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *