در کشور نیاز داریم تا جامعه ایمنی را تقویت کنیم / ارتقا فرهنگ ایمنی مهم‌ترین هدف ما در همایش است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سازمان آتش نشانی تهران به پاس رشادت و فداکاری چندین ساله خود، همواره یکی از محبوب ترین سازمان های خدمات رسانی شهرداری تهران بوده و تمام توان علمی و عملیاتی خود را صرف ماموریت اساسی خود یعنی «حفاظت از جان و مال شهروندان» کرده است. در مواجهه با حوادث و خطرات مختلف. به همین منظور اقدامات زیادی برای نهادینه شدن موضوعات علمی و پژوهشی مرتبط با ایمنی و آتش نشانی انجام شد که مهمترین این اقدامات برگزاری همایش و نمایشگاه بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری بود که با حضور و دعوت نخبگان علمی، تخصصی ایمنی برگزار شد. شرکت ها و دانش بنیان سازمان های آتش نشانی داخلی و خارجی و مدیران اداری برای سازمان های آتش نشانی سراسر کشور بیش از 40 استاد برجسته کشور و همچنین با دریافت بیش از 230 مقاله علمی. بستری برای رشد و توسعه یکپارچگی کشور عزیزمان فراهم کرد.

کامران عبدولی معاون حفاظت و پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران و دبیر اجرایی همایش درباره این رویداد توضیح داد: همانطور که می دانید همایش سازمان آتش نشانی هر سال قبل از این دوره و قبل از آن نیز در دوران کرونا برگزار می شد. به دلیل محدودیت هایی که ایجاد شد یک سال خلأ ایجاد شد، اما در سال 1401 با آمدن آقای دکتر آل محمدی، مدیر عامل سازمان، در خصوص این همایش برنامه ریزی کرده بودیم و دستور دادیم سطح را بالا ببریم. کار باکیفیت و امکان بهره مندی از دستاوردهای کنفرانس، به همین دلیل تصمیم بر این شد که کنفرانس به مدت دو سال برگزار شود تا بخش بین المللی برجسته تر شود. دلیل برنامه ریزی ما برای برگزاری هر دو سال یکبار همایش است و خدا را شکر که از کنفرانس امسال استقبال بسیار خوبی شد. امسال 14 مهمان از بلژیک، استرالیا، کره جنوبی، چین، ترکیه و عراق در کنفرانس داریم و بخش بین المللی بسیار قوی تر است. از سال های گذشته در این همایش بخش نمایشگاهی جانبی داشتیم و امسال با اطلاع رسانی و پیگیری به موقع برگزارکننده کنفرانس، شاهد استقبال بی نظیر شرکت ها بودیم، به گونه ای که به دلیل محدودیت فضا ، ما نتوانستیم بسیاری از شرکت ها را در خود جای دهیم. خوشبختانه امسال تقاضا برای برگزاری همایش افزایش چشمگیری داشته و شاهد رشد 100 درصدی در بخش های مختلف بوده ایم. در رابطه با مقالات، 234 مقاله را به دست آوردیم. خوشبختانه امسال شاهد هستیم که مقالات از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در این چرخه مقالاتی از دانشگاه ها، صنایع، شهرداری ها، دانشجویان، نخبگان و شرکت های دانش بنیان داریم.

تمامی دانشگاه های بزرگ کشور در این کنفرانس حضور دارند

دبیر اجرایی این همایش به مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی اشاره کرد و افزود: تمامی دانشگاه های درجه یک کشور مانند دانشگاه تهران، شهید بهشتی، علم، صنعت و شریف، خواجه ناصر، دانشگاه فنی امیرکبیر، معلم آموزش و پرورش و سایرین در سال جاری همراه ما هستند، مرکز تحقیقاتی وابسته به وزارت راه و سازمان ملی استاندارد، وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و مراکز معتبر علمی مانند برخی از دانشگاه های کشورهای خارجی. . از طرف ما همین باعث شد که همه اعضای هیئت علمی ما از اساتید دانشگاهی ممتاز باشند و مقالات بر این اساس قضاوت می شوند عزیزان. در کنار این آقای عسگریان به عنوان دبیر علمی همایش، یک استاد برجسته دانشگاه خواجه ناصر داریم که در این زمینه بسیار شناخته شده است و در بحث های آتشین بسیار کار کرده است. خوشبختانه تجربه برگزاری همایش در ترم قبل را داریم و همین امر باعث شد در بین دانشجویان، دانشگاه ها، مراکز علمی و پایگاه های دانش جایگاه بسیار خوبی پیدا کنیم و انشاءالله یکی از انتظارات ما در پژوهش، بحث مقالات و پایان نامه ها، موضوعات ایمنی و آتش نشانی که مورد توجه همکارانم در آتش نشانی در کشور است، می تواند در دانشگاه ها یک جهت داشته باشد و اساتید می توانند دانشجویان را به آن سمت سوق دهند و بخشی از مشکلات آتش نشانی باشند. در کشور با کارهای تحقیقاتی و تحقیقاتی که انجام می شود حل شود.

ترویج فرهنگ ایمنی مهمترین هدف ما در کنفرانس است

العبدولی همچنین به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: بخش ارتقاء فرهنگ ایمنی مهمترین هدف ما در همایش پیش رو، ارتقای سطح مدیریت در عملیات اطفای حریق و ایجاد بستری برای هم اندیشی و تبادل دانش است. و تجربیات با شرکت های داخلی و سازمان های آتش نشانی خارجی، ارتقای سطح دانش مهندسین ناظر و فعالان حوزه ساختمان در زمینه ایمنی و آتش نشانی، شناسایی و مشاهده آخرین دستاوردها و فناوری های جهانی در زمینه ایمنی و صنعت آتش نشانی، شناسایی چالش ها و مشکلات این حوزه ایمنی، ارتباط و تعامل شناختی و مهارتی بین سازمان های آتش نشانی، دانشگاه ها و دانشجویان و هم افزایی سازمان های امدادی و اورژانس (آتش نشانی کشور، بحران، سازمان امدادی، هلال احمر)، بهره گیری از توان و پتانسیل شرکت های دانش بنیان. ، حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال و در نهایت خودکفایی و عدم نیاز به واردات تجهیزات ایمنی و آتش نشانی.

برای پیگیری بهترین مقالات دبیرخانه همایش آن را دائمی کرده ایم

معاون آتش نشانی سازمان آتش نشانی شهر تهران در خصوص برنامه ریزی دبیرخانه دائمی و تعداد کمیته های همایش افزود: تصمیم دیگری که گرفتیم این است که دبیرخانه همایش دائمی شود و دبیرخانه دائمی ما بعد از برگزاری همایش به پایان نمی رسد. تا بعد از آن تمام نمی شود. برنامه ها و کار کمیته علمی کمیته اجرایی ما آغاز خواهد شد و ما نتایج کنفرانس را در دستور کار قرار خواهیم داد، خواه در بحث مقالات و نوآوری های ایجاد شده، خواه در بحث عملیات، پیشگیری و … بحث در مورد فرهنگ یا تجهیزات خوشبختانه امسال مجوز مرکز مطالعات بین المللی را گرفتیم و بر غنای کار ما افزوده است و مقالات برتر و اولویت دار را می توانیم برای همه عزیزانی که با کار ما مرتبط هستند ارسال کنیم. در صورت قبولی و پذیرش کار آن ایده و کار تحقیقاتی که معمولاً در مراحل اولیه است، در دستور کار ما تامین اعتبار و حتی گرفتن پیمانکار برای انجام کار است تا بتوانیم از کنفرانس استفاده کنیم. خروجی ها که یکی از مهمترین دستاوردهای ماست، استفاده از آن در جهت ارتقای سطح سازمان از نظر ایمنی و از نظر جایگاه فرهنگی و مهندسی است. از دیگر موضوعات بخش بین المللی کنفرانس، مهمانان خارجی امسال اساتید دانشگاه و همکاران آتش نشان از کشورهای مختلف و همچنین از صنایع، کارگران تجهیزات ایمنی و آتش نشانی و یا مربیانی هستند که ایمنی و آتش نشانی را آموزش می دهند. ما سعی کرده‌ایم حتی دوستانی که می‌خواهند شرکت کنند، رزومه قوی و تجربه خوبی در اطفای حریق در محل کار داشته باشند. خوشبختانه با وجود اینکه حجم کار ما بسیار زیاد است و اساتید و کسانی که کارهای پژوهشی انجام داده اند از شرکت در میزگردها، سخنرانی ها و کارگاه ها استقبال زیادی کرده اند، اما توانسته ایم این افراد را در پنل های اصلی قرار دهیم.

برای اولین بار در همایش آموزش آتش نشانی خواهیم داشت

دبیر اجرایی همایش به برنامه های علمی و عملیاتی این رویداد اشاره کرد و افزود: امسال 7 سمینار اصلی در دو روز و 35 سخنران دانشگاهی داریم و همچنین 19 کارگاه تخصصی در سه روز خواهیم داشت. به نظر من علاقه مندان به این صنعت نباید تجربه اساتید و مهمانان خارجی را از دست بدهند و سعی کنند به صحبت های آنها گوش فرا دهند. به هر حال این یکی از راه های ورود علم ایمنی و آتش نشانی به کشور است و ما سعی کرده ایم تا حد امکان این موضوع را به دوستان معرفی کنیم. مربوط

در قسمت عملیاتی همایش باید به این نکته اشاره کنم که مانور اطفای حریق هوایی با بالگرد و مانور تشخیص حریق با پهپاد خواهیم داشت و البته برای آتش نشانان سازمان نیز مانور ویژه داریم. که منحصر به فرد محسوب می شود.

کیفیت کنفرانس به میزان قابل توجهی بهبود یافته است

کامران العبدلی در خصوص وجه تمایز این نشست از همایش افزود: وجه تمایز این نشست نسبت به سال های گذشته سطح کیفی مقالات است که واقعاً متفاوت شده است و ثانیاً با استقبال بسیار ویژه ای مواجه شدیم. حتی در صنعت، در این جلسه از کنفرانس. در سال های گذشته، اما صنعت خوب کار نمی کرد، امسال خوشبختانه این صنعت در حال پیشرفت است.

سال گذشته شاید در چند دانشگاه حضور داشتیم، اما در کنگره ششم تقریباً همه دانشگاه ها حضور داشتند و علاقه دانشجویان به مسائل ایمنی و آتش نشانی افزایش یافت. این دوره برای آموزش پایه و بالا بردن سطح پایه دوستان نظام مهندسی است که مجوز آن را گرفته ایم. یا کاری که انجام دادیم از سازمان تحول و نوسازی شهرداری مجوز گرفتیم، بنابراین مردم یک ساعت در کنفرانس ما شرکت می کنند، هر گواهینامه ای که می گیرند برای ارتقای شغلی شان اعتبار دارد. موضوع دیگر بحث نمایش است که با استقبال بسیار خوبی روبرو شد، نوآوری های ایجاد شده در این مجموعه نسبت به قبل و شرکت هایی که با تجهیزات حضور داشتند همیشه نگران این بودیم که بالاخره روزی آتش نشانی از تولید داخلی حمایت کند تا به جایی برسد که نیاز ما به تجهیزات و تجهیزات خارجی وارداتی از خارج است و خوشبختانه این امر شروع به تحقق کرده است.

ما باید جامعه ایمنی را در کشور تقویت کنیم

دبیر اجرایی ششمین همایش در پایان گفت: در این دوره از مدت ها قبل دبیرخانه همایش را راه اندازی کردیم و باید اشاره کنم که گروه اجرایی و علمی زحمات زیادی کشیدند و از همه آنها تشکر می کنم. بچه ها در این 9 ماه شبانه روز کار کردند و ما یک تیم اجرایی قوی داشتیم و یک تیم علمی قوی امسال بچه ها با درایت و عمیق کار کردند، یعنی کار، مخصوصا ارتباطی که با اساتید داشتند. جلساتی که داشتند، شاید بیش از 300 جلسه با اساتید مختلف، کسانی که در کار پژوهشی بودند، گفتند که نتایج این کارگاه ها و سمینارها در برنامه گنجانده شده است. انشاالله بتوانیم زحمات آنها را جبران کنیم. متاسفانه از نظر ایمنی و اطفای حریق به دلیل کمبود اساتید بسیار قوی و افراد فنی و علمی در کشور کار برای دوستان بسیار سخت بود ولی در هر صورت حمایت و حمایت مدیریت محترم سازمان، شرکت میزبان کنفرانس و تیم اجرایی سخت کار کرده اند. واقعاً همه شبانه روز در حال کار هستند و اتفاقات خوب زیادی افتاده است و همه را مدیون زحمات این دوستان هستیم.

از همه دعوت می کنم تا از ششمین همایش و نمایشگاه ایمنی و آتش نشانی شهری دیدن کنند و نیازهای خود را به ما بگویند. ما واحدی به نام واحد ایده داریم و دوستان نظرات خود را اعلام می کنند و مطمئن خواهند شد که مورد توجه قرار خواهند گرفت و هر گونه نظر، پیشنهاد، انتقاد و هر نکته لازم را به ما منتقل خواهند کرد. در این کشور باید جامعه ایمنی را تقویت کنیم، مطمئن باشید که رفاه، مشکلات، آسیب ها، حوادث و بحران های ما کمتر می شود. از مسئولین محترم، دانشجویان و فعالان حوزه های ایمنی، آتش نشانی و غیر مرتبط مانند پالایشگاه ها، پتروشیمی ها، فرودگاه ها و کارگران تولید و صنعت تقاضا دارم حضور داشته باشند و انشاالله یکی از دستاوردهای این کنفرانس مورد توجه کافی قرار خواهد گرفت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *