دستگیری ۵ نفر در ارتباط با آتش سوزی بیمارستان قائم رشت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در حال رسیدگی به هرگونه قصور است، گفت: تعداد دستگیرشدگان حادثه آتش سوزی بیمارستان القائم رشت به ۵ نفر رسید.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی نیارکی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به حادثه آتش سوزی بیمارستان القائم رشت گفت: دستگاه قضایی در استان با قوت و دقت کامل پرونده این حادثه را پیگیری می کند.

وی به حضور میدانی خود و همکاران قضایی جیلان در محل حادثه از همان ساعات اولیه و بررسی وضعیت اشاره کرد و افزود: رئیس قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور بلافاصله دستورات قاطع خود را به آنان ابلاغ کردند. وارد شدن این موضوع در کشور حساسیت ایجاد کرده و این موضوع با جدیت پیگیری شده است.

حجت الاسلام صدیقی نیارکی با بیان اینکه دستگاه قضایی هرگونه سهل انگاری و بی تدبیری در زمینه این بیمارستان را بررسی می کند، گفت: تا امروز 5 نفر در این پرونده دستگیر شده اند که بزرگترین سهامدار، مدیرعامل و … رئیس بیمارستان

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی نیارکی افزود: رسیدگی به پرونده با قوت، فوریت و دقت در حال انجام است و روز گذشته نیز زمانی که فردی از هیئت دولت برای رسیدگی به این پرونده در فرمانداری حضور یافت از تشریفات انجام شده تقدیر کرد. خطر سیستم قضایی

هیچ کس بر اثر سوختگی در حادثه بیمارستان القائم فوت نکرد

وی تاکید کرد: ما معتقدیم که این حادثه رخ داده است و ابعاد حادثه و میزان این نقص نیاز به نتایج دقیق کارشناسی دارد و البته کارشناس اولیه به اتهام توجه خواهد کرد اما کارشناس دقیق اعلام نشده است. ” تا به حال.”

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: پزشکی قانونی از روز اول کار خود را با جدیت آغاز کرد و اجساد چهار نفر از متوفیان به دلیل خفگی و فوت یک نفر به علت دیگر به خانواده هایشان تحویل داده شد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. با تمام قاطعیت و دقت ادامه می یابد.

وی افزود: پنج نوزاد در بیمارستان القائم بستری شدند که فوتی در زایشگاه نداشتیم که توسط نیروهای امدادی منتقل شدند.

رئیس کل دادگستری گیلان ضمن تقدیر و تشکر از آتش نشانان و امدادگران در این حادثه گفت: آتش سوزی از یک طرف ساختمان پس از رسیدن آتش نشانان به طبقه اول شروع شد بیماران اسکان داده شدند و آن در انتهای سالن در آن طبقه بود. پس از رسیدن آتش نشانان، کنترل به طبقات بالا نرسید و بیمارستان در این بین تخلیه شد.

وی با بیان اینکه نباید از جانفشانی نیروهای امدادی و آتش نشانی، افراد، مردم و همه کسانی که در حمل و نقل بیماران کمک کردند غافل شویم، ادامه داد: امیدواریم بیمارستان القائم(عج) هر چه زودتر به چرخه خدمات رسانی بازگردد. استانداردهای خود و رفع نواقص تا جامعه از دریافت خدمات بی نصیب نماند.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین افزود: متأسفانه خواهر شهید شیرودی که از استان همجوار در بیمارستان القائم (عج) بستری بود نیز در بین آن مرحوم جان باخت و به خانواده این عزیز تسلیت عرض می کنیم.

حدود 300 زندانی جرائم غیرعمد در گیلان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و همرزمانش گفت: در این هفته 290 برنامه در 19 عنوان در گیلان برگزار می شود.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به تعداد پرونده های رسیدگی شده در گیلان افزود: در سال 1401 به 819 هزار و 742 پرونده در گیلان رسیدگی شد که در سال 1402 افزایش 9 درصدی داشته است.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین به افزایش مجازات های جایگزین حبس اشاره کرد و گفت: اقدامات مناسبی در گیلان برای هدفمندی اجرای احکام انجام شده و در این راستا طی یک سال گذشته 27 درصد افزایش مجازات های جایگزین داشته است. . مجازات حبس نسبت به مدت مشابه سال قبل.

وی افزود: سال گذشته در مراسم گلریزان و کمک به نیکوکاران برای آزادی زندانیان غیرعمد 110 میلیارد ریال جمع آوری شد و حدود 300 زندانی غیرعمد نیز آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: به موازات این موضوع با پدیده تصرف زمین نیز مواجه هستیم که یکی از موارد آن تخریب 14 هتل مسکونی در لاهیجان بود که در محدوده ساحلی ساخته شده بود و مالک آن بود. البته در این راستا با کسانی که این کار را انجام ندادند نیز به وظایف خود توجه کردند و شکست خوردند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *