دعوت از پزشکیان براى شرکت در نشست سران کشورهاى حاشیه خلیج فارس

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس جمهور نزدیکی و همکاری کشورهای همسایه برای برقراری صلح و امنیت پایدار را شرط اساسی رشد و توسعه منطقه دانست و گفت: ما برای رشد و توسعه به منطقه ای امن نیاز داریم و اگر صلح و امنیت وجود نداشته باشد، می خواهیم. همه رنج خواهند برد تقویت روابط بین کشورهای همسایه به ایجاد منطقه ای باثبات و امن برای تامین منافع ملت ها کمک می کند.

دکتر مسعود البادیشیان در ادامه برنامه های سومین روز سفر خود به نیویورک با آقای صباح خالد الحمد الصباح ولیعهد کویت دیدار و علاقه مندی خود را برای توسعه و تحکیم روابط فی مابین اعلام کرد. وی گفت: ما کویت را دوست داریم و او را برادر خود می‌دانیم و بر این اساس آمادگی داریم تا سطح روابط و همکاری‌های دوجانبه را عمیق‌تر و در همه ابعاد و زمینه‌ها توسعه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در سیاست خارجی گسترش تعاملات و روابط با کشورهای همسایه بر اساس دوستی و برادری و انتخاب مسیر تفاهم و گفت وگو به جای اختلاف است، گفت: بنابراین برای رسیدن به این هدف تلاش خواهم کرد. در طول بازدید من مدت زمان اداره

دکتر مزیکیان همچنین پیش نیاز رشد و توسعه منطقه را تقریب و هم افزایی کشورهای همسایه دانست و افزود: ما برای رشد و توسعه به منطقه ای امن نیاز داریم و اگر صلح و امنیت نباشد همه خواهیم بود. قادر به انجام آن است.» تقویت روابط بین کشورهای همسایه ما به ایجاد منطقه ای با ثبات و امن برای تامین منافع ملت ها کمک می کند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به حوادث ناگوار غزه و جنایات ظالمانه و ضدبشری رژیم صهیونیستی در این منطقه، بر ضرورت وحدت و اتحاد کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تداوم این جنایات تاکید کرد و تصریح کرد: برخی از قلدرها، جنایتکاران، زنان و کودکان تحت عنوان مبارزه با تروریسم، بیمارستان ها و مدارس را بمباران می کنند، برای وجدان جامعه بشردوستانه، کمترین انتظاری که می توانیم از کشورهای اسلامی داشته باشیم، سکوت نکردن در برابر تروریسم است. این جنایات و همکاری برای توقف جنگ و خونریزی در غزه.

صباح خالد الحمد الصباح، ولیعهد کویت ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدار با دکتر المدشیان، بر تلاش جدی کشورش برای توسعه روابط و همکاری های دو کشور در دوره جدید تاکید کرد و گفت: از روز اول مسئولیت شما پیام های جناب عالی را دریافت کرده ایم که در روند گشایش افق های جدید برای توسعه و تعامل با منطقه و جهان بسیار ارزشمند است. امیدواریم در این دوره بدون توجه به فراز و نشیب های روابط در گذشته، شاهد اتفاقات خوب و مثبت در آینده روابط باشیم.

ولیعهد کویت در ادامه با تاکید بر اینکه کشورهای همسایه از جمله ایران و کویت صاحبان اصلی منطقه هستند و ما منافع منطقه را بهتر از دیگران می دانیم و این خود هستیم که باید با همکاری منطقه خود را حفظ کنیم. و همکاری وی در جلسه ای با حضور سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تماس گرفت که رئیس جمهور نیز از آن استقبال کرد.

صباح خالد الحمد الصباح در ادامه با بیان اینکه روابط ایران و کویت علیرغم وجود منافع مشترک بسیار گسترده، در حال حاضر در سطح پایینی قرار دارد، افزود: آمادگی داریم زمینه های همکاری را گسترش دهیم. دو کشور.» این دو کشور در جهت تامین منافع دو کشور بیش از فعال سازی گذشته است.

ولیعهد کویت با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: کویت در موضوع فلسطین با جمهوری اسلامی ایران موافق است و بر نقش مهم و محوری ایران در حمایت از موضوع فلسطین تاکید می کند و تلاش خواهیم کرد تا با همکاری کشورهای اسلامی جلوی آن را بگیرید.» بیایید در جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نقش داشته باشیم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *