دمای برخی نقاط استان بوشهر به بالای ۵۰ درجه رسید

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استانداری بوشهر دمای هوا در برخی شهرهای دشتستان را از 50 درجه فراتر رفت و گفت: رطوبت در 3 شهر بوشهر، عسلویه و خرج 91 درصد ثبت شد.

زهرا روستاگو با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در استانداری گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد سواحل استان بوشهر به ویژه مناطق شمالی و مرکزی تا پایان هفته جاری متلاطم و با وزش باد جنوبی در نواحی جنوبی استان بوشهر خواهد بود. مناطق ساحلی خلیج عربی.

وی به بارش های پراکنده در اواخر هفته جاری اشاره کرد و اظهار داشت: با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در استان بوشهر در اواخر هفته جاری در برخی مناطق شمال و مرکز استان بوشهر بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان بوشهر امروز با اعلام اینکه جهت وزش باد در استان بوشهر عمدتا از جنوب شرقی به جنوب غربی است، گفت: پیش بینی می شود سرعت باد در استان بوشهر به ویژه بر فراز خلیج فارس به 46 برسد. کیلومتر در ساعت.

راستگو با بیان اینکه ارتفاع امواج در خلیج عربی به 1.5 متر می رسد، اظهار داشت: ارتفاع امواج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر از 30 تا 90 و گاهی 120 سانتی متر و از اواخر وقت امروز در شمال کشور متغیر است. و سواحل مرکزی از 60 تا 120 و گاهی به 1.5 متر می رسد.

وی به دمای بالای هوا در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: اطلاعات ایستگاه های هواشناسی استان بوشهر حاکی از آن است که دمای هوای امروز در 5 شهر دشستان، دشتی و تنگستان بیش از 50 درجه سانتی گراد ثبت شده است.

معاون توسعه هواشناسی و پیش بینی هوای استان بوشهر افزود: بیشینه دمای هوا در آبخاش و شنگر در دشستان بیش از 50 درجه و شهرهای برزگان، اهرم و خورموج بین 48 تا 50 درجه سانتی گراد است.

وی ادامه داد: این در حالی بود که دمای هوا در شهرهای بوشهر، عسلویه و جم بین 43 تا 46 درجه سانتیگراد بود.

راستگو افزایش رطوبت و بارندگی در شهرهای ساحلی را یکی دیگر از رویدادهای جوی استان بوشهر دانست و گفت: امروز رطوبت در بوشهر، خرج و عسلویه به 91 درصد رسید و بندر دیر نیز 84 درصد ثبت شد.

وی با تاکید بر پرهیز از ازدحام بی مورد افزود: به بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و مادران باردار توصیه می شود در این هوا از ازدحام غیرضروری خودداری کرده و برنامه های خود را جز در اوج تابش آفتاب به تعویق بیندازند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *