دولت قبل می‌گفت برخورد با آیفون ۱۴ و ۱۵ رفتاری در مقابل تحریم‌های آمریکا است / ارز بری آیفون دلیل دیگر ممنوعیت واردات آن است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

این روزها آیفون 14 و 15 در حصار تصمیمات دولت گیر کرده اند. تصمیماتی که این دو کالا را قاچاق دانسته و اکنون در حال بررسی قطع آنتن آنهاست. دولت با توجیه ممنوعیت و مبادله ارزی این موبایل توسط آمریکا تصمیم گرفت که آیفون را رجیستر نکند در حالی که گوشی های سامسونگ نیز چنین شرایطی دارند. یکی از بزرگترین ترس های طرفداران تلفن همراه این است که گروه حاکم، بازار تلفن همراه را به بازاری شبیه خودرو تبدیل کند و با توجیه خودکفایی، خلاقیت، انگیزه و کیفیت را از صاحبان تلفن همراه دور کند.

مهدی آبکاری، دبیر سابق انجمن واردکنندگان تلفن همراه در گفت و گو با «طلسم» درباره قطعی آنتن دهی آیفون 14 و 15 گفت: آیفون 14 و 15 از روز اول به طور رسمی وارد کشور نشده و از زمانی که رونمایی شد، ورود آن به کشور ممنوع شد – ستاد قاچاق اعلام کرد که این کالا قاچاق است و اجازه ورود رسمی به کشور را ندارد. به همین دلیل استفاده از این گوشی ها همچنان ادامه دارد. قطع این گوشی ها نیز بخشی از این برخورد است. آیفون 14 و 15 کاملا قاچاق هستند و هیچ ثبت سفارشی نداریم. ما هیچ کالای قاچاق واضحی نداریم. البته همه خریداران آیفون 14 و 15 می دانند که این محصول از نظر دولت غیرقانونی است.

وی در ادامه در خصوص علت برخورد با آیفون 14 و 15 اظهار داشت: تا یک سال و نیم اخیر که پیگیری کردیم، بحث دولت این بود که با توجه به تحریم های آمریکا بر کالاهای ایرانی، تحریم آیفون نیز یک رفتار متقابل است. نرخ ارز این محصول یکی دیگر از دلایل تحریم 14 و 15 بود. ما آمار رسمی از 14 و 15 نداریم، اما زمانی که آیفون 13 وارد شد 600 میلیون دلار ارزش داشت. به طور کلی، واردات محصولات آیفون از سنین 13 سال به بالا ممنوع است. آیفون 13 مدت زیادی است که موجودی ندارد.

دبیر سابق انجمن واردکنندگان گوشی تلفن همراه درباره حجم فروش بیش از هزار دلاری سامسونگ گفت: مصرف سامسونگ یا گوشی های بیش از هزار دلاری در کشور اصلا قابل مقایسه با آیفون نیست. چند نفر از S. 24 Samsung Tully را می شناسید؟ آیفون چندین برابر محبوبتر از سامسونگ است.
وی افزود: وقتی فردی با علم به اینکه محصولی را آنتن نمی دهد خرید می کند نباید از این موضوع تعجب کرد. قانون برای کالاهای قاچاق تکلیف تعیین کرده است. اگر این گوشی ها به هر نحوی آنتن دهی کنند، سیستم ضبط از آن مطلع خواهد شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *