دولت کانادا رسما سپاه را در فهرست سازمان‌های «تروریستی» خود قرار داد

تبلیغات بنری


هورناز (هورناز):

ایرنا: دولت فدرال کانادا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های به اصطلاح تروریستی قرار داده است.

به گزارش روزنامه گلوب اند میل، دومینیک لبلانک وزیر امنیت عمومی کانادا شامگاه چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی این خبر را اعلام کرد.

در اردیبهشت ماه، نمایندگان پارلمان کانادا از دولت این کشور خواستند تا با تصویب این طرح، سپاه پاسداران ایران را نیز در این فهرست قرار دهد.

شبکه سی‌بی‌سی کانادا روز چهارشنبه گزارش داد که دولت فدرال این کشور قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

بر اساس این گزارش، اگر گروهی در فهرست تروریستی دولت فدرال کانادا قرار گیرد، پلیس آن کشور می تواند هر فرد یا گروهی را که از سازمان تحریم شده حمایت مالی یا مادی کند، تحت تعقیب قرار دهد. بانک ها نیز می توانند دارایی های خود را مسدود کنند.

به گزارش رویترز، قانونگذاران اپوزیسیون کانادا از مدت ها قبل خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی شده اند، اما دولت لیبرال جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، از این کار خودداری کرده و هشدار داده که ممکن است عواقب ناخواسته ای داشته باشد.

کانادا قبلاً نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تروریستی قرار داده بود. این کشور در اکتبر 2022 نیز اعلام کرد که ورود فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران به کانادا را ممنوع کرده و قول داده است که آنها را تحریم کند.

اتاوا در سال 2012 روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *