دو پزشک به کمک ربات‌ها از فرانسه بیمارانی را ۸ هزار کیلومتر دورتر در چین جراحی کردند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورو نیوز: در ماه سپتامبر، دو جراح فرانسوی و اسپانیایی دو عمل جراحی نادر را به طور جداگانه در شهر بوردو در غرب فرانسه انجام دادند. آنها با کمک ربات ها و اینترنت، جراحی های از راه دور بیماران را در بیمارستانی در پکن انجام دادند.

این دو عمل جراحی که همزمان با کنگره سالانه انجمن اورولوژی اروپا و توسط بخش رباتیک این انجمن انجام شد، راه را برای توسعه جراحی‌های «بین قاره‌ای» باز کرد.

اولین عمل در 11 سپتامبر انجام شد که طی آن یک تومور 3.5 سانتی متری از کلیه یک بیمار 37 ساله که در بیمارستان پکن بستری شده بود توسط دکتر آلبرتو پردا (جراح اسپانیایی و رئیس انجمن اورولوژی اروپا) خارج شد.

پروفسور آلبرتو بردا در حالی که کت و شلوار پوشیده بود این عمل را با کمک ربات ها انجام داد و چند روز پس از عمل، بیمار بدون عارضه بیمارستان پکن را ترک کرد و اکنون در خانه در حال نقاهت است.

البته در زمان انجام این جراحی، تیمی از پزشکیان به عنوان مانیتور در اتاق عمل بیمارستان پکن حضور داشتند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی به ویژه در صورت بروز مشکل در اتصال به اینترنت، مداخله کنند.

این عمل جراحی در کنفرانس پوردو به صورت زنده پخش شد و بیمار تنها پس از سه روز از بیمارستان مرخص شد.

عمل دوم توسط دکتر ریچارد گاستون، متخصص اورولوژی فرانسوی در بوردو انجام شد.

او مردی 51 ساله را در پکن که به سرطان پروستات مبتلا بود، از راه دور و با استفاده از یک ربات در مطب خود عمل کرد.

این جراحی نیز یک ساعت و 10 دقیقه به طول انجامید و چند روز بعد بیانیه ای در مورد بهبود وضعیت بیمار منتشر شد.

طی این دو عمل جراحی نادر، حرکات دست جراح به طور دقیق و با همان دقت، دوباره در فاصله 8000 کیلومتری در بیمارستانی در پکن توسط ابزارهای داخل بدن بیمار بازتولید شد.

به گفته دکتر ریچارد گاستون، بین زمانی که جراح این حرکت را انجام داد و ابزار همان حرکات را در داخل اتاق عمل و روی بدن بیمار که با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نبود، تنها 130 میلی ثانیه تاخیر داشت.

انجام این جراحی شگفت انگیز باعث شد تا دو بیمار از فاصله 8000 کیلومتری از تخصص دو پزشک اروپایی بهره مند شوند.

به گفته دکتر ریچارد گاستون، استفاده از این فناوری هم برای بیماران و هم برای پزشکیان فوایدی دارد. زیرا “به جراحان آموزش دیده این امکان را می دهد که از راه دور به جراحان کم تجربه در هر جای دنیا کمک کنند.”

این بیانیه مطبوعاتی کنگره همچنین می‌گوید: «جراحی از راه دور این امکان را دارد که به نابرابری‌های جغرافیایی در مراقبت‌های بهداشتی پایان دهد، به‌ویژه با اجازه دادن به کشورهای کم‌درآمد برای سرمایه‌گذاری در آموزش جراحان از راه دور».

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *