دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور سوریه؛ بشار اسد: پاسخ ایران به تجاوزات مکرر اسرائیل به ملت‌های منطقه و حاکمیت کشورها، پاسخی قدرتمند بود و  درسی به رژیم صهیونیستی داد / مقاومت در برابر تمام اشکال اشغالگری و تجاوزگری حقی مشروع است / عراقچی: هماهنگی با تمام کشور‌های حامی برای توقف تجاوزات اسرائیل ضروری است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: آقای عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی – در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

بشار اسد در این دیدار روابط راهبردی ایران و سوریه و اهمیت آن در مقابله با چالش ها و تهدیدهای پیش روی منطقه و مردم آن و بالاتر از آن مقابله با اشغال سرزمین های عربی و کشورهای عربی توسط رژیم صهیونیستی را مورد بحث و بررسی قرار داد. وی بر جنایات این رژیم در لبنان علیه غیرنظامیان تاکید کرد.

بشار اسد تاکید کرد که مقاومت در برابر هر گونه اشغال، تجاوز و کشتار جمعی یک حق مشروع است و با توجه به حمایت مردم از آن و اعتقاد آنها به این حق قوی است.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: پاسخ ایران به حملات مکرر اسرائیل به کشورهای منطقه و حاکمیت کشورها پاسخی محکم بود و به رژیم صهیونیستی درسی داد که محور مقاومت توانایی بازدارندگی، دستگیری و شکست دشمن را دارد. برکت اراده و همبستگی ملتها قوی و استوار خواهد ماند.

اسد تاکید کرد که تنها راه رژیم اسرائیل توقف کشتار و ریختن خون بیگناه و بازگرداندن حقوق مشروع به صاحبان آنهاست.

در این زمینه بشار اسد و عراقجی راه های توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و اهمیت حمایت از برادران لبنانی با توجه به آوارگی گسترده ناشی از تجاوزات اسرائیل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

عراقچی همچنین بر اعتماد به قدرت مقاومت در لبنان و فلسطین در برابر ماشین کشتار و تخریب توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد و همچنین بر لزوم هماهنگی با همه کشورهای حامی برای توقف این حملات تاکید کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *