دیوان محاسبات: سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۸۱ میلیون نفر یارانه دریافت کردند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سیداو و سیما: سخنگوی دیوان محاسبات کشور اعلام کرد: در سال 1402 هجری قمری تقریباً 81 میلیون نفر یارانه گرفتند.

سخنگوی رسمی دیوان محاسبات کشور گفت: بررسی اجرای قانون بودجه 1402 نشان می دهد که حدود 160 هزار و 200 نفر از لیست مشمولان حمایتی حذف شده اند و 2 میلیون و 228 هزار و 527 نفر برای دریافت حمایت ثبت نام کرده اند.

مهدی کیایی گفت: طبق قانون بودجه سال 1402 قرار بود بخشی از عوارض شهرداری و دهیاری از محل فروش حامل های انرژی صرف نوسازی ناوگان و ماشین آلات راهداری شهرستان شود که این مبلغ هزینه نشد. پرداخت شده است.

وی افزود: گزارش پیشنهادی بودجه 1402 نشان می دهد که منابع مالی جمع آوری شده از تفاهم نامه مربوط به هدفمندی حمایت ها بالغ بر 452 هزار میلیارد تومان بوده است. دولت 118 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی و خزانه کشور برای جبران کسری منابع پرداختی تامین کرد.

سخنگوی دیوان محاسبات کشور افزود: در نتیجه 31 درصد از منابع حمایتی هدفمندی در سال گذشته توسط دولت تامین شده است که نشان دهنده عدم انضباط و عدم شفافیت مالی است و می تواند منجر به افزایش شود. در پایه پولی و سطح قیمت.

مهدی کیایی گفت: وزارت نفت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مسئولیت بررسی و واریز این وجوه را بر عهده دارند. هیئت محاسبات نیز به طور جدی پیگیری خواهد کرد تا از همه منابع پشتیبانی هدفمند اطمینان حاصل شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *