رئیس‌جمهور تایوان: اگر چین خواهان تایوان است باید زمین‌های توافق شده با روسیه را هم پس بگیرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس‌جمهور تایوان گفت: اگر پکن چین تایپه را می‌خواهد، باید زمینی را که در زمان آخرین سلسله چین با روسیه توافق کرده بود، پس بگیرد.

رئیس جمهور تایوان، لای چینگ-ته، – (دوشنبه) گفت که اگر چین مدعی حاکمیت بر تایوان است، باید این سرزمین ها را از روسیه که در زمان آخرین سلسله چینی در قرن نوزدهم با آن قرارداد امضا کرده بود، پس بگیرد.

او در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی تایوانی، به معاهده اگون در سال 1858 اشاره کرد که بر اساس آن چین با قلمرو وسیعی در شرق روسیه کنونی موافقت کرد. سلسله چینگ که در مرحله افول نهایی بود، در ابتدا از تصویب این معاهده خودداری کرد، اما دو سال بعد در کنوانسیون پکن، یکی از معاهدات چین با قدرت های خارجی در قرن نوزدهم، به تصویب رسید.

رئیس جمهور تایوان مدعی شد: تمایل چین برای الحاق تایوان به خاک خود مبتنی بر تمامیت ارضی این کشور نیست و اگر چنین است چرا زمین هایی را که در معاهده اگون با روسیه امضا شده است، پس نمی گیرد؟

وی همچنین چین را به تلاش برای تغییر نظم بین المللی بر اساس قوانین متهم کرد و مدعی شد که چین خواهان دستیابی به هژمونی در صحنه بین المللی در غرب اقیانوس آرام است. این هدف واقعی آن است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *