رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌ها: برخی از کارخانه‌ها مواد اولیه‌شان را به علت افزایش قیمت دلار، گران کرده اند؛ افزایش قیمت کالا‌ها نیز به همین خاطر است / بیشترین افزایش قیمت در بخش لبنی بوده / سوپرمارکت‌ها بعضا به فکر تعطیلی هستند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

این روزها شنیده می شود که قیمت مواد مصرفی در سوپرمارکت ها افزایش چشمگیری داشته است. انتظارات حکایت از گران شدن این کالاها تا عید دارد.

شاهرخ شریفی رئیس اتحادیه بازارهای مرکزی و فرآورده های پروتئینی تهران درباره افزایش قیمت کالاهای مصرفی به طلسم گفت: بعد از عید هیچ افزایش قیمتی در مواد غذایی و کالاهای مصرفی وجود نداشت بلکه افزایش قیمت بود. دو ماه پیش آغاز شد مواد اولیه برخی کارخانه ها با افزایش قیمت دلار گران شده است. دلیل افزایش قیمت کالاها نیز همین است. در چند شرکت، لبنیات از جمله خامه، پنیر و شیر را افزایش داده ایم. این روند گرانی ادامه خواهد داشت. کارخانه هایی که افزایش قیمت نداشته اند به تدریج افزایش می یابند.

وی در مورد مجوز دولت برای افزایش قیمت ها گفت: کارخانه بدون مجوز نمی تواند قیمت ها را افزایش دهد. اگر کارخانه کاری غیر از این انجام دهد تخلف کرده است. کارخانه ها با تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان که تحت نظارت وزارت حریم خصوصی است، قیمت ها را افزایش دادند. بیشترین افزایش قیمت در بخش لبنیات بوده است. کارخانه قیمت کالا را افزایش می دهد، مردم کالا را می خرند، صاحب فروشگاه باید سرمایه اولیه را برای جایگزینی کالای قبلی جمع آوری کند و در نتیجه سوپرمارکت در شرایط سخت تری قرار می گیرد.

شریفی درباره تعطیلی برخی سوپرمارکت ها به دلیل تداوم افزایش قیمت محصولات گفت: در سال های اخیر همواره به دلیل تورم افزایش قیمت داشته ایم اما امسال به دلیل افزایش قیمت دلار و مواد اولیه بسته بندی بوده است. این افزایش بیشتر بود. سوپرمارکت ها اخیراً با چالش های زیادی روبرو هستند. مسائل مالیاتی نیز در این امر نقش داشت. سوپرمارکت ها گاهی اوقات به تعطیلی فکر می کنند. وقتی هر سال افزایش قیمت زیادی داریم، سوپرمارکت باید سرمایه خود را افزایش دهد. برخی از صاحبان مغازه ها به فکر جمع آوری آنها افتاده اند. در بازار فعلی نمی توان قیمتی را پیش بینی کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *