رئیس بانک مرکزی: ریال آفشور با روسیه به زودی آغاز می‌شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس کل بانک مرکزی در مراسم رونمایی از ریال دیجیتال گفت: امروز سهم اسکناس و مسکوک از کل نقدینگی کشور به 1.3 درصد رسیده است و خوشبختانه در این حوزه الکترونیک جزو بهترین های دنیا هستیم. خدمات بانکی

محمدرضا فرزین در مراسم رونمایی از اجرای آزمایشی ریال دیجیتال به عنوان اولین ارز دیجیتال کشور که به صورت آزمایشی در جزیره کیش به بهره برداری رسید، اظهار داشت: شواهد نشان می دهد که در زمینه بانکداری الکترونیک جزو بهترین های دنیا هستیم. خدمات.

وی به ارتقای جایگاه کشور در حوزه تراکنش های الکترونیکی اشاره کرد و گفت: امروز سهم اسکناس و مسکوک از کل نقدینگی به 1.3 درصد رسید.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اجرای آزمایشی ریال دیجیتال در جزیره کیش گفت: امروز این آماده سازی توسط دو بانک ملت و تجارت انجام شد و این روند از امروز در جزیره کیش آغاز شد.

ریال دیجیتال بستری برای توسعه اقتصاد دیجیتال است

فرزین افزود: ریال دیجیتال می تواند بستری برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و افزایش کارایی سیستم نظارت و جمع آوری آمارهای مالی بانک مرکزی به نحو مناسب باشد و از آنجایی که واریز مستقیم به کیف پول مردم انجام می شود، سیاست های پولی عملیات را می توان به درستی اجرا کرد. در ادامه این پروژه باید به سمت NFC حرکت کنیم و استقبال مردم از این پروژه بسیار مهم است.

وی در خصوص جایگاه ریال دیجیتال در کاهش اثربخشی تحریم ها گفت: امروزه بیشتر کشورهای دنیا در تلاش هستند تا سلطه پول را محدود کنند و ریال دیجیتال می تواند تحریم ها را کم اثر کند و در تداوم مشروعیت ها باشد. ریال دیجیتال می تواند کمک قابل توجهی به کاهش اثرات تحریم ها کند.

به زودی ریال دریایی با روسیه عملیاتی می شود

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص راه اندازی ریال خارجی در معاملات بین المللی با کشورهای همسایه گفت: ریال خارجی به زودی با روسیه راه اندازی می شود.

فرزین در خصوص ارز و سامانه های نظارتی نیز گفت: طرح نظارت هوشمند در بانک مرکزی در حال پیگیری است و تا به امروز پیشرفت های زیادی حاصل شده است و در آینده نزدیک شاهد نظارت هوشمند بانک مرکزی بر شبکه مالی در کشور خواهیم بود. که با تقویت لایه های نظارتی در بانک انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه ارز نیز به دنبال سامانه یکپارچه هستیم و به زودی برخی ابزارهای جدید در حوزه ارز در مرکز مبادلات ارز و طلا رونمایی و راه اندازی می شود. غربالگری دیجیتال که در حال حاضر به 12 بانک کشور متصل است نیز پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به طرح سامانه اعتبارسنجی شبکه بانکی گفت: موضوع دیگری نیز وجود دارد و آن طرح توسعه سامانه راستی آزمایی است که قرار است 100 درصد پوشش دهد و هر فردی در این سامانه داشته باشد. کدها و مشخصات خاص

فرزین در پایان خاطرنشان کرد: ما در بانک مرکزی به دنبال توسعه بانکداری الکترونیک با همکاری بانک ها و شرکت های فناور کشور هستیم و امیدواریم با این ابزارها تعاملات مالی و بین المللی مطلوبی برقرار کنیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *