رئیس جمهور چین: یک میلیون فرصت شغلی در قاره افریقا ایجاد می‌کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

شفقنا: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین – در سخنرانی خود متعهد شد تا طی سه سال آینده بیش از 50 میلیارد دلار به آفریقا کمک کند و همچنین قول داد که به ایجاد حداقل یک میلیون شغل در این قاره کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، جین پینگ در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه اجلاس همکاری چین و آفریقا (FOCAC) در سال 2024 در پکن خطاب به رهبران کشورهای آفریقایی گفت: دولت چین قصد دارد 360 میلیارد یوان (50.7) هزینه کند. میلیارد یوان) در طول سه سال آینده) و حمایت مالی برای آفریقا.

وی تصریح کرد: این مبلغ شامل 210 میلیارد یوان در قالب تسهیلات اعتباری و 80 میلیارد یوان در قالب کمک های مختلف خواهد بود و علاوه بر آن شرکت های چینی را برای سرمایه گذاری حداقل 70 میلیارد یوان تشویق خواهیم کرد.

رئیس جمهور چین با بیان اینکه روابط این کشور و آفریقا اکنون در بهترین حالت خود در تاریخ است، قول داد که پکن به ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در آفریقا کمک کند.

جین پینگ در سخنرانی خود همچنین به ارائه 1 میلیارد یوان (140.9 میلیون دلار) کمک غذایی اضطراری، اجرای 500 پروژه رفاهی عمومی و تشویق شرکت های چینی و آفریقایی به سرمایه گذاری و ایجاد تجارت مشترک اشاره کرد.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین شریک تجاری آفریقا، به دنبال سرمایه گذاری در منابع غنی این قاره از جمله مس، طلا، لیتیوم و خاک های کمیاب است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *