رئیس سازمان اورژانس: در طول سال، شاید ۲۰ بار «تکنیسین‌های اورژانس» توسط «همراهان بیماران» مورد ضرب و شتم و خشونت قرار می‌گیرند/ در برخی مواقع جراحات وارد شده به این افراد به حدی است که دچار شکستگی می‌شوند/ یکی از دلایل درگیری دیر رسیدن آمبولانس بر سر بالین بیمار است، در حالی که این مسئله اصلابه عوامل ما بستگی ندارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس سازمان اورژانس کشور از دادستانی کل کشور خواسته است که به شکایات اضطراری در دادگاه ویژه رسیدگی کند.

جعفر میادفر گفت: متاسفانه در طول سال، شاید 20 بار در سراسر کشور، تکنسین های اورژانس مورد ضرب و شتم و خشونت متصدیان بیمار قرار می گیرند و گاهی جراحات وارده به این افراد به حدی است که دچار شکستگی می شوند. . یا نیاز به بخیه دارد. به همین دلیل در حال طرح شکایت به مراجع قضایی هستیم.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: از آنجایی که این پرونده ها مانند سایر پرونده های عادی در مراجع قضایی رسیدگی می شود. نتایج آنها خیلی دیر شناخته شده است. همچنین می بینیم که در یک مورد کارمندان ما با وجود شرایط سخت کاری و شیفت های طولانی چندین بار مجبور شدند به دادگاه مراجعه کنند که اصلاً با کار اضطراری سازگاری ندارد.

وی به اهمیت این موضوع اشاره کرد و افزود: چندی پیش نامه ای سرگشاده به دادستان کل کشور نوشتیم. جلسه ای هم با حضور مدعی العموم تشکیل شد و ایشان به تمام حرف های ما در این زمینه گوش دادند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: دادستانی کشور به ما قول داد که ابتدا دادگاه های ویژه برای پرونده های ما تشکیل شود و پرونده ها بدون نقش بررسی شود. ثانیاً: مقرر شد کارشناسان این محاکم; یکی از عواملی باشید که اطلاعات لازم و کافی در خصوص کارهای اضطراری را داشته باشد.

میادفر گفت: یکی از دلایل اصلی عدم توافق با پرسنل اورژانس تاخیر در رسیدن آمبولانس به بالین بیمار است که باعث ناراحتی همراهان بیمار و در نتیجه اختلاف نظر با تکنسین ها می شود. در حالی که این موضوع اصلا به عوامل ما بستگی ندارد. امیدواریم هر چه سریعتر این پرونده ها حل و فصل شود تا شاهد نقض امنیتی تکنسین های اورژانس نباشیم و از دادستانی خواستار پیگیری تشکیل دادگاه های ویژه در این زمینه هستیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *