رئیس سازمان محیط‌زیست: زمان بذل و بخشش از منابع طبیعی کشور سپری شده است/ ۱۱ درصد مساحت کشور در معرض فرونشست زمین قرار دارد/ اَبَرچالش‌های محیط زیستی باید به رسمیت شناخته شوند/ فرصتی برای آزمون و خطا در حوزه محیط زیست نداریم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

شینا انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: باید بپذیریم که برای حفظ محیط زیست ایران فرصت آزمون و خطا نداریم. زمان صرف هزینه برای منابع طبیعی کشور گذشته است و باید شرایط محیطی کشور را عمیقاً درک کنیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه زمان صرف هزینه در منابع طبیعی کشور گذشته است، گفت: شناخت و درک چالش های بزرگ زیست محیطی در شرایط بحرانی و شکننده کشور مهم است. محیط زیست .

شینا انصاری – سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس قدیم و جدید سازمان حفاظت محیط زیست که با حضور محمدرضا عارف معاون اول این سازمان برگزار شد، افزود: در حوزه چالش های بزرگ. و یافتن راه حل هایی برای غلبه بر آنها و درک مشترک ما و آنها.

وی با اشاره به چالش های اساسی در حوزه محیط زیست گفت: تضاد انرژی و آب یکی از مسائلی است که می دانیم با روش های سنتی کنونی قابل حل نیست و باید از ابعاد مختلف به ابن النترازی نگاه کرد. ” و آنها یک دیدگاه اجتماعی نسبت به این موضوع دارند

الانصاری تاکید کرد: قطعاً بدون شناخت علل و هماهنگی بین دستگاه‌ها نمی‌توان بر چالش‌های بزرگ فائق آمد، اما حل آن با گفتمان و سیاست دولت امکان‌پذیر خواهد بود.

۱۱ درصد مساحت کشور در معرض فرونشست زمین است

وی با اشاره به اینکه فرونشست زمین یکی از این چالش های بزرگ است، گفت: 380 شهر و 9 هزار و 200 روستا در کشور در معرض فرونشست زمین هستند که میزان فرونشست در 18 استانداری سالانه به 10 سانتی متر می رسد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: بر اساس این آمار 185 هزار کیلومتر مربع معادل 11 درصد خاک کشور در معرض فرونشست است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تنوع اقلیمی در ایران اشاره کرد و گفت: ایران از مجموع 42 نوع تالاب در جهان دارای 41 نوع تالاب است که به دلیل مدیریت نادرست و عدم تامین کافی حقوق خود، بیش از 5 نوع تالاب را در اختیار دارد. میلیون هکتار از تالاب ها تخریب شده است 43 درصد از تالاب های منطقه تبدیل به کانون گرد و غبار.

در حوزه محیط زیست فرصت آزمون و خطا نداریم

الانصاری تاکید کرد: باید بپذیریم که برای حفظ محیط زیست ایران وقت آزمون و خطا نداریم. زمان صرف هزینه برای منابع طبیعی کشور گذشته است و باید شرایط محیطی کشور را عمیقاً درک کنیم.

وی افزود: اگر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست مورد توافق قرار نگیرد، همه شکست می خوریم. باید دید و رویکرد واقع بینانه برای توسعه و حرکت رو به جلو با توجه به محدودیت های اقلیمی و قدرت منطقه ای داشته باشیم و از این طریق بتوانیم روایت اقلیمی برای دولت ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نهادی که مسئولیت حفاظت از محیط زیست کشور را بر عهده دارد، نیازمند نگاه متفاوتی است و با توجه به عدم تطابق جدی منابع سازمان با انتظارات ایده آل ناشی از آن، باید جدی گرفته شود که این روند می تواند با تقویت اقتدار این سازمان جلوگیری شود.

الانصاری با بیان اینکه این سازمان 152 شهید محیط زیست را برای حفظ محیط زیست تقدیم کرد، گفت: البته برای رفع مشکلات و چالش های انباشته نیازی به معجزه نیست و باید بتوانیم نگاه زیست محیطی داشته باشیم. در میان اعضای سازمان دولت

وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای بهبود محیط زیست، اعتلای جایگاه این سازمان، بهبود وضعیت معیشتی و تعیین منافع به کار خواهم گرفت و از شما همکاران خوبم انتظار همکاری صمیمانه دارم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *