رئیس ستاد پزشکیان: اگر در کشوری فسادهای بزرگ است بدانید که در انجا آزادی مطبوعات نیست

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: علی عبدالعلی زاده رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست خبری گفت: مرحله اول انتخابات به لطف همه عوامل مرتبط با سازمان و هر چهار نامزدی که به پایان خط رسیدند با موفقیت به پایان رسید. نایب قهرمان اول و سعید جلیلی مقام دوم را کسب کردند و به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

وی افزود: در این هفته و تا مرحله دوم انتخابات، دوره تبلیغات انتخاباتی پیش رو فرصتی است تا نامزدهای نهایی نظرات خود را درباره آینده کشور به مردم ارائه کنند. ماهیت رقابت به گونه ای است که هر دو کاندیدا علاوه بر ارائه نظرات خود، از دیدگاه طرف مقابل نیز انتقاد می کنند و باید این را به فال نیک بگیریم زیرا در صورت شناسایی رئیس جمهور اصلح می تواند به شناخت بیشتر مردم کمک کند.

عبدالعلی زاده اظهار داشت که بین مرحله اول و دوم انتخابات تفاوت وجود دارد. وی گفت: در مرحله دوم دیگر کاندیدای کثرت گرا وجود ندارد، فقط دو نامزد وجود دارد: یا سفید یا سیاه، یا این یا آن، یا پزشکان یا جلیلی. البته این «یا» باید از درون آدم بیرون بیاید و به سراغ افکار و عقاید برود.

رئیس تیم پزشکی گفت: اولین وظیفه رئیس جمهور ارائه برنامه توسعه کشور است. در 70 سال، 12 برنامه، دو برنامه 7 ساله و چندین برنامه 5 ساله داشته ایم. اما این برنامه‌ها در واقع مجموعه‌ای از برنامه‌های عمرانی پنج ساله دولت بودند که در آن هیچ هدف‌گذاری برای بخش خصوصی وجود نداشت. در مورد طرح های عمرانی، بودجه را مشخص می کنند و به آن می گویند برنامه توسعه، اما برنامه توسعه متفاوت است و نقش رئیس جمهور تبیین گفتار و دیدگاه برنامه توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت اصلاحاتی با توجه به این ضرورت صورت گرفته است. برنامه چشم انداز 20 ساله تعریف شده است. برنامه توسعه اهدافی دارد که فراتر از بودجه های سالانه دولت است و کل کشور باید برای تحقق آن تلاش کند. اما بعد از دولت اصلاحات دولتی آمد که رئیس جمهور آن به فکر توسعه نبود و آن برنامه را بست و آن را رها کرد و توسعه ای رخ نداد و ما به هیچ وجه به توسعه ای که در آنجا اشاره شد نرسیدیم.

عبدالعلی زاده با بیان اینکه ملت در انتخاب رئیس جمهور آینده خود را انتخاب می کند نه شخصیت رئیس جمهور که کت یا کاپشن می پوشد، افزود: سخنانی که اکنون بین دو مخالف انجام می شود، یک سخنرانی شفاف است طی یک دوره تبلیغات و بحث ارائه شد. اولی تداوم وضع موجود است و طرفدار وضع موجود، مخالف FATF و طرفدار خشونت است. کاندیدای رفع تحریم ها و پایان دادن به بازی دلالی در مورد تحریم ها، حامی رابطه عادلانه با کشورها مبتنی بر منفعت متقابل است و به جای چماق و کلاه و کوبیدن سر جوانان به تفاهم معتقد است. طبقه خیابان.

گفت: نگویید رئیس جمهور قدرت ندارد اتفاقاً رئیس جمهور اختیارات زیادی دارد. نفر دوم در مدیریت و نفر اول در سیاست های اجتماعی و اقتصادی و برنامه های توسعه.

عبدالعلی زاده گفت: از آنجایی که من دانشجوی رشته پزشکی و فنی بودم و در یک دانشگاه هم بودیم، در مجلس دوم رای دادیم که دانشگاه های علوم پزشکی را جدا کرده و با وزارتخانه واگذار کنیم آموزش و پرورش سلامتی ما در فعالیت های پزشکی بسیار کار کردیم و تماس هایی داشتیم. همزمان با ایشان فعالیت سیاسی می کردیم و با دانشجویان کار می کردیم.

رئیس ستاد انتخابات پزشکان گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دوره ریاست پزشکان که 5 سال به طول انجامید موفق بود و به برکت زحمات ایشان خوش درخشید. او نشان داد که چگونه می تواند با مردم کار کند و بدون بودجه دولتی به کمک روستاییان رفت و تمام خانه های بهداشت و مدارس روستایی منطقه را ساخت و در عرض 5 سال از رتبه بسیار پایین به رتبه اول کشوری رسیدیم.

وی تصریح کرد: به همین دلیل فرهادی در دولت اول اصلاحات، مسعود پازیکیان را از دانشگاه به عنوان معاون خود منصوب کرد و پس از 4 سال وزیر بهداشت و درمان و در 4 سال دوم دولت اصلاحات، وزیر عدالت شد. او مسئول بخش بهداشت است. Budde طرح های بسیار خوبی را برای آسان و ارزان کردن درمان در کشور آغاز کرد.

عبدالعلی زاده گفت: این طرح ها نیاز به زمان بیشتری داشت و البته شروع برنامه ها در عرض 4 سال خوب بود، اما ادامه آن با تغییر دولت و دولت بعدی آمد، همانطور که در جاهای دیگر پخش خیر کسب و کارها در اینجا نیز بسته شد. همانطور که در وزارت مسکن، کار کارشناسی زیادی انجام دادیم، تجربیات جهانی را جمع بندی کردیم و طرح های مسکن برای اجاره، اجاره برای فروش و اجاره به مالکیت را ارائه کردیم که همه آنها تعطیل و کنار گذاشته شد و یک طرح هم وجود داشت. عدم برنامه ریزی

وی افزود: در آنجا همه کارها توسط بخش خصوصی و انبوه سازان انجام شد و دولت انبوه سازان را برداشت و خود مسکن سازی کرد و گفت که من چند میلیون خانه را می سازم و انبوه سازان را پیمانکار خود می کند هیچ پولی نداشت، همه برنامه هایش این بود: «نیمه تمام شد و سال ها و سال ها طول کشید». به جایی نرسید، چون در سلامت هم همین کار انجام شد که متأسفانه اینطور شد.

عبدالعلی زاده گفت: مردم بدانند که در انتخاب یکی دو نفر به ترتیب حروف الفبا پزشک است و طبق ترتیب امتیازات پزشک مرحله اول و دوم آقای جلیلی است. حالا بین یکی دوتا چقدر قدرت انتخاب میکنن؟

رئیس ستاد انتخابات پزشکان تصریح کرد: آیا بهتر است فردی که در آزمون اجرایی مانند پزشکان قبول شده است به وزارتخانه مراجعه کند و حالا می خواهد رئیس جمهور شود یا اینکه رزومه و عملکردش تا کنون چیزی نبوده و فقط نشسته است. شوراها و مبنای تناقض و اختلاف نظر خوبی وجود دارد. به آنها بگویید که در شورا با چه چیزی موافقت کردید.

عبدالعلی زاده گفت: نظرات نامزدهای ریاست جمهوری بسیار مهم است. یک طرف با دنیا و زندگی با دنیا، یک طرف با تحریم و انزوا و اوضاع روز به روز بدتر می شود. احساس کسی را که مریض نشده یا مریضی سختی نگرفته و به دنبال دارو به کوچه پس کوچه های نصیر خسرو نرفته است را نمی توانیم درک کنیم، اما وقتی کسی دستگیر می شود می فهمد که چه جنایتی رخ می دهد. .

رئیس ستاد انتخابات پزشکان گفت: داروی تاریخ مصرف گذشته را چند برابر قیمت آن به فردی می فروشند که در اوج ناتوانی می گوید خریدن آن برای بیمارش از هیچی بهتر است. چقدر هزینه های درمان گزاف شده است، کافی است یک خانواده یک بیمار سرطانی داشته باشد و علاوه بر از بین بردن آرامش و آرامش، خانواده خود را از دست بدهد و در نهایت بیمار بیچاره به دلیل کمبود دارو و کمبود دارو. او می میرد، پس مردم باید بدانند چه کسی را انتخاب کنند.

عبدالعلی زاده گفت: وظیفه رسانه است که به مردم بگوید چرا شما را انتخاب کردند. یکی از آنها به عنوان پزشک و متخصص اجرایی در بخش درمان آمده است که جراح برجسته کشور است و می خواهد برای مردم رفاه ایجاد کند. روبرویش گفت: به خانه تو گوشت و میوه می دهیم. این تبلیغات شرم آور است. نیازی نیست گوشت و میوه بیاورید دم در، قیمتش عادلانه است، بیایید خودمان بخریم.

عبدالعلی زاده گفت: آیا دولت می خواهد جای مغازه های خیابانی را بگیرد چون نمی تواند دلالان را کنترل کند؟ مدیری که نمی تواند واسطه ها را کنترل کند چگونه می تواند کشور را کنترل کند؟ این چه قولی است که به مردم می دهید؟ آیا این توهین به مردم نیست؟ کمونیست ها هم این کار را نکردند نه در شرق و نه در غرب؟ این گونه تبلیغات زشت است و خیلی بد است، موضوع را با گستاخی به جایی رسانده اند که دارند انقلاب را مصادره می کنند، کلمه انقلاب، جبهه انقلاب، ما انقلابی هستیم، شما انقلابیون آقای بهزکیان کجا بودید. برادرش در روزهای اول انقلاب به شهادت رسید و خودش هم به جبهه رفت، بنابراین در جبهه مسئولیت سازماندهی بهداشت و درمان رزمندگان را بر عهده داشت.

عبدالعلی زاده افزود: کجا به این افراد اجازه داده اند که خود را جبهه اصولگرا یا اصلاح طلب بنامند، اما انقلاب متعلق به همه ماست، اما آنها می خواهند همه چیز را مصادره کنند. مردم باید آگاهانه بگویند که به کدام دیدگاه، ایده و جهان بینی رای می دهند.

رئیس ستاد انتخابات پزشکی گفت: در انتخابات فقط انتخاب یک نفر نیست، انتخاب جهان بینی، آن دیدگاه، آن ایده، آن تفکر به آینده کشور است. اگر ما حزب داشتیم و احزاب فعال بودند و کاندیداها از طریق حزب معرفی و انتخاب می شدند و حزب از آنها حمایت می کرد، می گفتیم برنامه این حزب چیست که این فرد کاندیدای آن است؟ در آن زمان ما به برنامه رای می‌دادیم و خیلی بهتر بود. الان اینطور نیست هر کاندیدایی به تنهایی به میدان می آید و بعد از آن از طرف جبهه ها و احزاب حمایت می شود، اما بینش و تفکرش وجود دارد، اما آن چیزی نیست که می گوید.

عبدالعلی زاده درباره بحث هزینه کردن نامزدها در انتخابات گفت: برای من ناراحت کننده است که می گویند هزینه کردن برای کاندیداها می تواند در کسب رای آنها تاثیر داشته باشد. در حالی که ما کمترین هزینه را در بین رقبای خود گرفتیم. اما متاسفانه پولشویی وجود دارد و شما خبرنگاران باید این مسائل را افشا کنید.

رئیس تیم انتخابات پزشکی ادامه داد: در بسیاری از کشورها وقتی کاندیداها انتخاب می‌شوند، رئیس‌جمهور به دلیل آزادی مطبوعات و آزادی خبرنگاران به دلیل هزینه‌هایی که برای تبلیغات ریاست‌جمهوری خرج می‌کند، مجبور به استعفا می‌شود. در تاریخ استیضاح نیکسون، رئیس جمهور ایالات متحده، در واترگیت است.

وی افزود: روزنامه نگاران شجاع با توجه به قانون و آزادی مطبوعات و با توجه به حمایت قوه قضاییه از آزادی مطبوعات، کاری کردند که نیکسون را مجبور به استعفا کنند. در حالی که نیکسون با به قدرت رسیدن بالاترین آرا را در تاریخ انتخابات آمریکا کسب کرد و محبوب ترین رئیس جمهور آمریکا بود. اما برخی از روزنامه نگاران شجاع توانستند پس از یک سال او را از ارگ ریاست جمهوری خارج کنند. به عبارت دیگر، دکتر می گوید: من از آزادی مطبوعات و آزادی روزنامه نگاران دفاع می کنم و وظیفه روزنامه نگار است که جنایات را کشف کند.

عبدالعلیزاده با بیان اینکه باید با شفاف سازی و حمایت از خبرنگاران بتوانیم با فساد مبارزه کنیم، تاکید کرد: دنیا این موضوع را پذیرفته است و اگر فساد در کشور زیاد است به این دلیل است که آزادی رسانه، آزادی رسانه وجود ندارد. مطبوعات و آزادی روزنامه نگاران.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *