رئیس قوه قضائیه: به همسایگان توصیه می‌کنیم که فریب وسوسه کشور‌های غربی در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی را نخورند/ جزایر سه‌گانه متعلق به ایران بوده، هست و خواهد بود/ این روز‌ها که دشمن دندان نشان می‌دهد و زبان به تهدید می‌گشاید، مسئولان باید اقدامات قانونی و مقتضی را انجام دهند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس قوه قضائیه گفت: به برخی از همسایگان حاشیه خلیج فارس توصیه می کنیم فریب وسوسه های برخی کشورهای غربی در خصوص سه جزیره ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را نخورند زیرا در این صورت آسیب زیادی خواهند دید.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام محسنی آجی در جلسه – دوشنبه 9 مهرماه در شورای عالی قضایی با اشاره به فعالیت های کمپین «ایران همدل» برای کمک به مردم فلسطین و مردم فلسطین صحبت کرد. لبنان گفت: وحشی گری رژیم سفاک صهیونیستی در نوار غزه و شهادت ده ها هزار نفر از مردم بی گناه در این منطقه و تخریب گسترده زیرساخت های شهری و منازل مسکونی و نابودی معیشت مردم فلسطین. ساکنان غزه طی یک سال گذشته علاوه بر تخریب ساختمان های مسکونی و شهادت تعداد زیادی از مردم بی گناه در جنوب لبنان و وارد شدن خسارات شدید به آنان، در پاسخ به فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه کمک و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان، کمپین مردمی «ایران همدل» به منظور گردآوری کمک‌های نقدی شهروندان برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان ایجاد شد. بر این اساس پیشنهاد می کنم در جلسه – ما مسئولان ارشد قوه قضائیه برای پیوستن به کمپین مذکور بودجه جمع آوری کنیم و سپس این موضوع را با همه مسئولان، قضات و کارمندان دستگاه قضایی در میان بگذاریم تا به یک حرکت جمعی تبدیل شود. آنان نیز با واریز وجهی که در توان داشتند به این کمپین الهی و خیریه و دلسوزانه پیوستند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: همه ما مسلمانان و به طور کلی همه آزادگان جهان باید آنچه از دستمان برمی آید (قلم، پول، اندیشه و…) انجام دهیم. صهیونیست ها با مشکلات زیادی مواجه شده اند، گاهی تمام خانواده و دارایی خود را از دست داده اند و اکنون حتی از غذا و دارو نیز محروم هستند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه جلسه – به ادعاهای واهی و بی اساس که هر از چند گاهی در قالب اظهارات بی اساس سیاسی بین برخی کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس و سایر طرف ها در خصوص جزایر سه گانه مطرح می شود، اشاره کرد. وی با بیان اینکه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک (که جزء لاینفک سرزمین هستند و تمامیت ارضی ایران اسلامی است) صادر می شود، گفت: به برخی از همسایگان خلیج فارس توصیه می کنیم فریب وسوسه ها را نخورند برخی از غرب کشورهای مربوط به جزایر سه گانه ایرانی: بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، زیرا در این صورت آسیب زیادی خواهند دید و ضرر خواهند کرد. جزایر سه گانه متعلق به ایران اسلامی است و وجود دارد و خواهد بود و اگر کشورهای مذکور فریب وسوسه های شیطانی غرب را بخورند و به راه مستقر ادامه دهند، بیشترین ضرر را متحمل خواهند شد.

وی در ادامه جلسه – با اشاره به ضرورت حفاظت کامل از امنیت روانی جامعه و معیشت مردم در شرایط کنونی گفت: این روزهایی است که دشمن دندان در می آورد و زبان به تهدید می گشاید. (که به حول و قوه الهی دندان و زبانشان بریده شده) و قطع خواهد شد) نسبت به مدعیان عمومی و سایر مقامات قضایی کشور، متخصصان برای برخورد با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه و طراحان روانی اقدامات قانونی و مناسب انجام می دهند عملیات به نفع دشمن؛ همچنین باید با کسانی که عمدا از شرایط موجود سوء استفاده می کنند و بازار را به هم ریخته و مشکلات معیشتی مردم را افزایش می دهند، اقدامات قانونی و مقتضی اتخاذ شود. در این راستا ادارات قضایی و مسئولان ذیربط اعم از مدعی العموم و مسئولان سازمان پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه باید با دولت و وزارتخانه های ذیربط تعزیرات همکاری و در صورت لزوم توضیحات، راهنمایی و اخطار ارائه دهند. و اقدامات متقابل مناسب و قانونی را با مجرمان و مجرمان انجام دهد تا امنیت روانی جامعه و معیشت مردم به بهترین نحو حفظ شود.

در ادامه جلسه -، محسنی آجیئی با اشاره به اهمیت حمایت از فعالان اقتصادی سالم و فعالان بخش خصوصی برای کمک به رونق و دستیابی به رونق تولید، گفت: در شرایط کنونی رئیس جمهور بر حمایت از فعالان اقتصادی و اقتصادی تاکید دارد. فعالان بخش خصوصی را فرا می خواند و از آنها می خواهد که با تمام توان و ظرفیت برای خنثی سازی تحریم ها به میدان بروند و به … شعار سال نظارت «جهش تولید با مشارکت مردم» است. در این راستا قوه قضائیه نیز بارها اعلام کرده است که از فعالان سالم اقتصادی و فعالان بخش خصوصی حمایت کامل خواهد کرد و با کسانی که چوب را زیر چرخ این فعالان قرار می دهند برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد. در اینکه دشمن به تاکتیک تحریم پایبند است شکی نیست، بنابراین لازم است با تمام توان از فعالان بخش خصوصی، اقتصادی و شناختی حمایت کنیم.

رئیس قوه قضائیه همچنین با قدردانی از دولتمردان که در مدت اخیر بویژه در دو هفته گذشته لایحه بودجه سال 1404 را تهیه و نهایی کردند و برای تقدیم به مجلس نمایندگان آماده کردند، گفت: امیدواریم که اقدام به موقع توسط دولت پیام خوبی به داخل و خارج از کشور خواهد داد.

وی در گفت و گو با – با اشاره به قانون الزام به ثبت رسمی معاملات ملکی، ادامه داد: در اجرای کامل قانون الزام به ثبت رسمی معاملات ملکی به هیچ وجه نباید از توجه غافل شد. در این زمینه به شدت تاکید می کنیم؛ بر این اساس معاونت اول قوه قضائیه و تیم کاری محوله موظفند امور مربوط به اجرای قانون مذکور را با قوت و قوت ادامه دهند و در این راستا نسبت به انجام مراحل مربوطه اهتمام و توجه ویژه داشته باشند. آیین نامه، تدوین و ابلاغ آیین نامه های مربوطه. به نظر می رسد اطلاعات کافی در مورد قانون مذکور در دسترس نبوده است. بنابراین باید از قابلیت‌های همه رسانه‌های مجازی و مکتوب به‌ویژه رسانه ملی برای اطلاع‌رسانی به مردم نسبت به زوایای مختلف قانون «الزام ثبت رسمی معاملات ملکی» بهره‌برداری شود.

رئیس قوه قضاییه همچنین به انتصابات اخیر در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: مدیران و کارکنان دستگاه قضایی وظایفی دارند و ما در قوه قضائیه انتصابات و جابه جایی ها را انجام می دهیم تا دو هدف اصلی یعنی بهره برداری بهینه از قوه قضائیه محقق شود. اقتدار.» توانمندی های مدیران و نیروها» و «تسریع و تسهیل در ارائه خدمات این کار را از طریق ابتکار عملی برای مدیران جدید انجام می دهیم».

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیه همچنین شهادت یحیی سنوار را تسلیت گفت و گفت: صهیونیست های وحشی و حامیان آنها مانند آمریکا تصور اشتباهی دارند که با ترور و شهادت رهبران و رهبران محور مقاومت می توانند این کار را انجام دهند. . اما باید حداقل تاریخ را مرور کنند و بدانند که شهادت سران و فرماندهان محور مقاومت نه تنها این جبهه را متوقف نمی کند، بلکه بر قدرت و توان آن می افزاید. آیا زمانی که صهیونیست ها شیخ احمد یاسین را دو دهه پیش ترور کردند، حماس ناپدید نشد؟ نه بلکه قدرت این نیروی مقاومت و مبارزه بیشتر شد. بنابراین، با شهادت یحیی سنوار، معمار عملیات بی نظیر سیل الاقصی، قدرت حماس افزایش می یابد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *