رئیس کل بانک مرکزی: در زمینه اتصال شبکه‌های کارت و همکاری‌های پولی با روسیه توافقات مثبتی داشتیم / ایران و دیگر کشورهای بریکس به دنبال انجام معاملات با ارزهای محلی هستند؛ در این زمینه پیشرفت‌های مهمی حاصل شده

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی از انعقاد قراردادهای گسترده بین ایران و روسیه در زمینه های مالی و پولی خبر داد و بر تلاش کشورهای عضو بریکس برای استفاده از ارزهای داخلی و کاهش وابستگی به دلار تاکید کرد.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گو با روستایی از توافقات مثبت ایران و روسیه در زمینه اتصال شبکه های کارتی و همکاری های پولی خبر داد.

وی افزود: در اجلاس بریکس بحث استفاده از ارزهای محلی برای پرداخت تراکنش ها مطرح شد و توافقات خوبی در این زمینه صورت گرفت. همچنین توافقاتی در مورد پرداخت های ذخیره جهانی و استفاده از اوراق قرضه برای پرداخت ها حاصل شد.

رئیس کل بانک مرکزی به ساختار کنونی نظام مالی جهانی که مبتنی بر صندوق بین المللی پول و بانک جهانی است، اشاره کرد و گفت: با توجه به چالش های سیاسی با کشورهای غربی، دنیا به دنبال تمهیدات جدید است. و گروه بریکس بستری برای دستیابی به این اهداف است.

فرزین همچنین از تمایل چین، روسیه و ایران برای کاهش نقش دلار در تجارت بین المللی خبر داد و افزود: ایران و سایر کشورهای بریکس به دنبال انجام معاملات با ارزهای داخلی هستند و پیشرفت های مهمی در این زمینه حاصل شده است.

وی با اشاره به بانک توسعه جدید بریکس گفت: این بانک می تواند اهداف توسعه ای اعضا را دنبال کند و ما نیز در تلاش هستیم تا به عضویت این بانک درآییم. زیرا بانک جهانی عمدتاً در راستای اهداف کشورهای غربی فعالیت می کند و گروه بریکس می تواند جایگزین موثری در این زمینه باشد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *