رحیمی، نماینده مجلس: به دلیل حضور بی‌رویه اتباع بیگانه در برخی شهر‌ها دچار کمبود فضای آموزشی شده‌ایم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خانه ملت: یکی از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس کمبود فضای آموزشی در استان های پذیرنده مهاجر را تنها بخشی از مشکلات حضور بی رویه اتباع خارجی در برخی شهرهای کشور دانست.

رمضان رحیمی نماینده مردم فلورجان در شورای اسلامی، مهاجرت روستائیان و شهروندان را عامل اصلی کمبود مدرسه در اصفهان دانست و گفت: موضوع مهاجرت روستاییان به شهرها موضوع جدیدی نیست. نبود فرصت شغلی و خشکسالی در روستاها یکی از دلایل اصلی مهاجرت روستاییان است.

رحیمی کمبود امکانات در روستاها را یکی دیگر از دلایل مهاجرت روستاییان به شهرها دانست و افزود: نبود امکانات آموزشی مناسب و نبود اشتغال برای جوانان از مهمترین دلایل مهاجرت است. از روستائیان به استان هایی مانند خراسان، اصفهان و تهران در صورت فراهم شدن امکانات، روستائیان به دلیل نبود امکانات رفاهی برای ارتقای تحصیل مجبور به مهاجرت به شهرها می شوند.

وی مهاجرت روستائیان و ورود اتباع خارجی را یکی از دلایل کمبود امکانات از جمله منابع و امکانات آموزشی در استان هایی مانند اصفهان، خراسان و تهران عنوان کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به طرح پیشنهادی خود برای ساماندهی آموزش شهروندان گفت: طرح پیشنهادی آموزش دانش آموزان شهروندی در مدارس غیردولتی ویژه مهاجرین برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش های شورا ارسال شده است که در صورت تصویب در سال تحصیلی آینده اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در اصفهان علاوه بر فرسودگی مدارس این استان باید نگاه ویژه ای داشته باشد، گفت: اختصاص ردیف ویژه نوسازی مدارس به استان هایی مانند اصفهان، خراسان و … حتی تهران یکی از الزاماتی است که متولیان امر به دلیل مهاجرت استان ها و کمبود فضای آموزشی باید به آن توجه کنند.

رحیمی با تاکید بر اینکه حضور بی رویه اتباع غیرمجاز در کشور مشکلات عدیده ای را برای شهروندان در همه زمینه ها به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: از وزیر کشور می خواهیم که موضوع اتباع بیگانه را در حاشیه شهرهایی مانند اصفهان، خراسان و تهران سامان دهد. دستور کار او را تنظیم کنید. در سال‌های اخیر حضور بی‌برنامه اتباع خارجی به عاملی برای تشدید ناامنی اجتماعی در کشور تبدیل شده است که هزینه‌های زیادی برای آن پرداخته‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم کمبود فضای آموزشی در استانداری های پذیرنده مهاجر را تنها بخشی از مشکلات حضور بی رویه اتباع خارجی در کشور دانست و از ورود دستگاه های اجرایی و مقننه به این امر خبر داد. موضوعی که در حال تبدیل شدن به یک بحران است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *