رسانه‌های اسرائیلی: تل‌آویو طرح اقدام پیشدستانه در برابر حمله احتمالی ایران را در دست بررسی دارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

عربی: رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که مقامات تل آویو ممکن است در صورت یافتن “شواهد قطعی” مبنی بر آماده شدن تهران برای حمله به اسرائیل، حمله پیشگیرانه ای علیه ایران انجام دهند.

بر اساس این گزارش رسانه ها، این ایده پس از دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با سران دستگاه های امنیتی این رژیم مطرح شده است.

روزنامه اسرائیلی تایمز روز دوشنبه 24 مرداد نوشت: «اگر شواهد قطعی کشف شود که تهران در حال آماده شدن برای حمله به اسرائیل است، این دولت به فکر انجام یک حمله پیشگیرانه برای بازدارندگی ایران خواهد بود».

به گزارش این نشریه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه با روسای دستگاه های امنیتی اسرائیل از جمله یوآو گالانت وزیر دفاع، هرزی هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل، دیوید بارنیا رئیس موساد و رئیس این رژیم دیدار و گفتگو کرد. شین بت. رونین بار را نگه دارید

این روزنامه افزود که این نشست «به منظور آمادگی برای حملات احتمالی ایران و حزب الله علیه اسرائیل» برگزار شد.

در همین حال، بر اساس گزارش آکسیوس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به وزرای خارجه گروه 7 گفت که ایران و حزب الله لبنان ممکن است در 24 ساعت آینده به اسرائیل حمله کنند.

بلینکن همچنین به وزرای خارجه گروه ۷ گفت که افزایش قدرت نظامی آمریکا جنبه تدافعی دارد. آکسیوس به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت خارجه آمریکا گفته است که قبل از ترور هنیه، رهبر سیاسی جنبش فلسطینی حماس در تهران، آمریکا معتقد بود که امکان دستیابی به توافق با ایران وجود دارد.

وزرای خارجه گروه ۷ در بیانیه خود نسبت به رویدادهای اخیر که می تواند بحران کنونی را به کل منطقه خاورمیانه گسترش دهد، ابراز نگرانی جدی کردند.

وزرای خارجه گروه هفت شامل بریتانیا، آمریکا، فرانسه، کانادا، آلمان، ایتالیا و ژاپن به همراه مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه خود تأیید کردند که افزایش تنش در خاورمیانه به نفع هیچ طرفی نخواهد بود. . کشور یا ملت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *