رنگ جدیدی که ماشین را خنک نگه‌ می‌دارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

این هفته در دنیای خودروها: فناوری جدیدی که باعث می‌شود خودروها بیشتر در معرض آفتاب گرم شوند، خودرویی رویایی برای طراح سابق لامبورگینی و بوگاتی، خودرویی که برای یک میلیاردر در داستان‌های بتمن ساخته شده است و کاهش فروش خودرو در چین.

“رنگ سرد”

نیسان می گوید در حال آزمایش رنگ جدیدی برای خودرو است که دمای کابین خودرو را در تابستان کمتر گرم می کند. این خودروساز ژاپنی می گوید آزمایشات نشان داده است که این رنگ جدید سطح بیرونی خودرو را تا 12 درجه خنک تر و دمای اتاق را تا 5 درجه خنک تر می کند.

نیسان این رنگ را “رنگ سرد” نامید و آن را روی خودروهای فرودگاه هاندا توکیو آزمایش کرد.

رنگ فوق العاده ساخته شده از مواد فوق العاده. فرامواد دارای خواصی هستند که به طور معمول در طبیعت دیده نمی شوند. به عنوان مثال، این مواد می توانند نور و امواج را به گونه ای منحرف کنند که در حالت طبیعی امکان پذیر نیست.

رنگ جدید ماشین را خنک نگه می داردرنگ جدید دمای بیرونی خودرو را تا 12 درجه خنک تر می کند

رنگ سرد حاوی موادی است که اشعه مادون قرمز خورشید را منعکس می کند. رنگ های معمولی این تابش را جذب کرده و به گرما تبدیل می کنند. رنگ سرد همچنین امواجی را ایجاد می کند که انرژی خورشید را دفع می کند و باعث می شود ماشین گرم شود.

سوسومو میورا، مدیر مرکز تحقیقات نیسان می گوید که امواج الکترومغناطیسی تولید شده توسط این رنگ ها هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

رنگ جدید ماشین را خنک نگه می داردضخامت رنگ جدید بیشتر از رنگ معمولی است و هنوز استفاده گسترده از آن آسان نیست

نیسان این رنگ ها را با همکاری شرکت چینی Radi-Cool که در زمینه تولید مواد کاهش دهنده حرارت فعالیت می کند، تولید کرد. این فناوری قبلاً در ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته است، اما در این پروژه، این مواد به گونه ای ساخته می شوند که می توانند روی بدنه خودرو اسپری شوند. این در حالی است که ضخامت این رنگ از رنگ های معمولی بیشتر است و هنوز استفاده گسترده از آن آسان نیست.

کاهش حرارت به ویژه در خودروهای برقی اهمیت دارد. این خودروها مجبورند از نیروی باتری برای مایع خنک کننده استفاده کنند که باعث می شود مسافتی که خودرو با هر بار شارژ طی می کند کمتر شود.

رنگ جدید ماشین را خنک نگه می دارد15 دستگاه نیلو 27 ساخته می شود

رویای سوپراسپرت

ساشا سلیپانوف، طراح سابق بوگاتی و لامبورگینی، ابرخودرویی به نام Nilo 27 ساخته است که به گفته او برخلاف روند صنعت سوپراسپرت امروزی است. این خودرو در هفته خودروی مانتری رونمایی خواهد شد.

آقای سلیپانوف که سابقه طراحی لامبورگینی هوراکان، بوگاتی شیرون و کونیگزگ گومارا را دارد، می‌گوید که ایده ساخت نیلو 27 را در طول زندگی حرفه‌ای خود در ذهن داشته و رویای ساخت این خودرو محقق شده است. او به تازگی نیلو را به همراه همسرش تاسیس کرده است. نام این شرکت از ترکیب نام دو دختر او نیکا و لوسیا گرفته شده است.

رنگ جدید ماشین را خنک نگه می داردساشا سلیپانوف به همراه همسرش اینا سلیپانوف نیلو را تأسیس کرد

ساشا سلیپانوف معتقد است استفاده از فناوری های جدید در سوپراسپرت ها عملکرد آنها را بهبود بخشیده اما در عین حال باعث شده است که ارتباط عاطفی بین انسان و خودرو کمتر و کمتر شود. راه حلی که او پیشنهاد می کند بازگشت به اصول و الهام از گذشته است.

Nilo 27 دارای یک موتور دوازده سیلندر بدون توربوشارژ است. این موتور ساخت یک شرکت نیوزلندی 1070 اسب بخار قدرت دارد. نیروی موتور از طریق گیربکس دستی به چرخ ها منتقل می شود. حداکثر سرعت این خودرو بیش از 400 کیلومتر در ساعت است و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در کمتر از سه ثانیه تخمین زده می شود.

رنگ جدید ماشین را خنک نگه می داردNilo 27 دارای یک موتور دوازده سیلندر است که بیش از هزار اسب بخار قدرت تولید می کند

رنگ جدید ماشین را خنک نگه می دارداتاق نیلو 27 به سبک ساده و آنالوگ است

طراحی Nilo 27 از خودروهای مسابقه ای و ابرخودروهای دهه 1960 مانند فورد GT40 و لامبورگینی کانتاچ الهام گرفته شده است و به گفته آقای سلیپانوف، شکل این خودرو در عین زیبایی به عملکرد هنری آن کمک کرده است.

اتاق ماشین ساده و آنالوگ است. برخلاف اکثر سوپراسپرت های جدید، هیچ دکمه ای روی فرمان وجود ندارد و هیچ فناوری جدیدی در اتاق دیده نمی شود به جز صفحه نمایشی که به عنوان آینه دید عقب عمل می کند.

قرار است 15 دستگاه Nilo-27 با همکاری یک شرکت آمریکایی به نام آریا تولید شود. سری اول این خودرو فقط برای رانندگی در پیست مجوز دارد، اما آقای سلیبانوف قول تولید 50 دستگاه از این سوپراسپرت را برای رانندگی در شهر داده است.

رنگ جدید ماشین را خنک نگه می داردقیمت Pininfarina B95 Gotham چهار میلیون و 900 هزار یورو است

ماشین بتمن

پینین فارینا، سازنده خودروهای لوکس ایتالیایی، خودرویی با الهام از شخصیت خیالی بتمن ساخته است که قرار است هفته آینده در ایالات متحده به نمایش درآید. این خودرو یک سفارش بوتیک بسیار مجلل به نام «بروس وین» است که به تازگی توسط کمپانی فیلمسازی برادران وارنر ساخته شده است.

بروس وین در داستان های بتمن یک میلیاردر است و به نظر می رسد فردی سرگرم کننده باشد. اما در واقعیت، او زندگی خود را وقف عدالت می کند و با هویت مخفیانه بتمن در شهر خیالی گاتهام با جنایت مبارزه می کند.

رنگ جدید ماشین را خنک نگه می دارددو پینین فارینا B95 برای مغازه بروس وین ساخته شد

برادران وارنر جمع آوری کرده است مجموعه ای از تولید کنندگان محصولات لوکس در بوتیک بروس وین. سیستم صوتی 750 هزار دلاری، تلفن همراه 16 هزار و 500 دلاری و دوچرخه 30 هزار دلاری از محصولاتی است که در این فروشگاه به فروش می رسد.

مغازه بروس وین چهار ماشین می فروشد که همگی ساخت پینین فارینا هستند. پینین فارینا دو مدل Bautista و دو مدل B95 را برای سفارش از این فروشگاه ساخته است و اولین B95 این سری را این هفته در هفته خودروی Monterey در کالیفرنیا به نمایش می گذارد.

پینین فارینا B95 دارای چهار موتور الکتریکی است که مجموعاً 1900 اسب بخار قدرت تولید می کنند. حداکثر سرعت B95 بیش از 300 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت کمتر از دو ثانیه است.

رنگ جدید ماشین را خنک نگه می داردپینین فارینا B95 شیشه جلو ندارد

دو تا از چهار ماشینی که پینین فارینا برای مغازه بروس وین ساخته بود، با الهام از بتمن، سیاه هستند و “شوالیه تاریکی” نامیده می شوند. دو دستگاه دیگر با الهام از شخصیت بروس وین نقره ای ساخته شده اند و «گاتهام» نام دارند. تمام خودروها با آرم شرکتی که بروس وین کارگردان آن در داستان های بتمن بود تزئین شده است. سیستم عامل خودرو نیز با صدایی که از آلفرد پنی ورث، پیشخدمت بتمن الهام گرفته شده، با راننده صحبت می کند.

قیمت B95 در بوتیک Broswin چهار میلیون و 900 هزار یورو (پنج میلیون و 350 هزار دلار) است. علاوه بر دو B95 که برای این فروشگاه ساخته است، پینین فارینا هشت دستگاه دیگر از این خودرو را خواهد ساخت و می گوید که همه آنها را پیش فروش کرده است.

رنگ جدید ماشین را خنک نگه می داردبیش از نیمی از خودروهای فروخته شده در چین در ماه جولای، الکتریکی یا هیبریدی بودند.

کاهش فروش، افزایش صادرات

انجمن خودروسازان چین می گوید با وجود افزایش صادرات، فروش خودرو در ماه جولای کاهش یافته است.

آمارهای این اتحادیه حاکی از تولید دو میلیون و 290 هزار دستگاه خودرو در تیرماه است که نسبت به تیرماه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است. نزدیک به 400000 دستگاه از این دستگاه به خارج از چین صادر شد که 20 درصد افزایش را نشان می دهد. روسیه بزرگترین بازار صادراتی خودروسازان چینی در این ماه بود.

بیش از نیمی از خودروهای فروخته شده در چین در ماه جولای، الکتریکی یا هیبریدی الکتریکی بودند که یک رکورد جدید است.

روند کاهش فروش در چین خودروسازان چینی را بر آن داشته تا تلاش بیشتری برای صادرات محصولات خود داشته باشند. قیمت پایین خودروهای چینی در مقایسه با محصولات اروپایی و آمریکایی به خودروسازان چینی فرصت خوبی برای رقابت داده است.

اما اتحادیه اروپا و دولت آمریکا برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، عوارض گمرکی سنگینی بر واردات خودروهای چینی وضع کردند که باعث اختلاف بین دولت چین و این کشورها شد.

اتحادیه اروپا می گوید دولت چین یارانه های زیادی به خودروسازان این کشور می پردازد و در نتیجه هزینه های آنها کمتر است. به همین دلیل خودروسازان چینی می توانند محصولات خود را با قیمت کمتری به بازار عرضه کنند که باعث شده رقابت با آنها ناعادلانه باشد.

چین هفته گذشته شکایتی را علیه اتحادیه اروپا به سازمان تجارت جهانی تسلیم کرد و مدعی شد که تعرفه های گمرکی بر خودروهای چینی غیرقانونی و مبتنی بر اطلاعات گمراه کننده است. چین تهدید کرد که این امر ثبات همکاری اقتصادی و تجاری بین چین و اتحادیه اروپا را از بین خواهد برد و از اتحادیه اروپا خواست که به سرعت “تصمیم اشتباه” خود را اصلاح کند.

منبع: بی بی سی

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *