«روبوتاکسی»؛ ایلان ماسک از محصول جدید تسلا رونمایی کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسلا موتورز عصر پنجشنبه از محصول جدید خود با نام “Robotaxis” رونمایی کرد.

با این حال، طرفداران برند تسلا و خودروهای الکتریکی آن باید حداقل تا سال 2026 منتظر بمانند تا “Robotaxis” در بازار عرضه شود.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا در مراسم رونمایی از “Robotaxis” گفت: این خودرو مجهز به هوش مصنوعی فاقد پدال و فرمان است. وی ابراز اطمینان کرد که پیشرفت تسلا در زمینه تولید خودروهای خودران به سطحی رسیده است که دیگر خودروها نیازی به دخالت انسان ندارند.

تسلا نه سال پیش فروش نرم افزار خودروهای خودران را آغاز کرد، اما در مورد قابلیت اطمینان آن تردیدهایی وجود دارد.

ایلان ماسک گفت که محصول جدید تسلا به سطح خودرانی با نظارت کامل به سطح خودران بدون نیاز به نظارت رسیده است. به گفته وی، مسافران رباتاکسی می توانند پس از نشستن در این خودرو بخوابند و با رسیدن خودرو به مقصد از خواب بیدار شوند.

ایلان ماسک اضافه کرد که تسلا انتظار دارد قیمت “Robotaxi” کمتر از 30000 دلار باشد.

مدیرعامل تسلا همچنین در مورد زمان عرضه “Robotaxis” از سال 2026 به بازار صحبت کرد، اما سپس اضافه کرد که این محصول قبل از سال 2027 وارد بازار خواهد شد.

تسلا به شرکت کنندگان در رویداد راه اندازی “Robotaxis” این فرصت را داد تا بلافاصله از حدود 20 خودرو از این مدل استفاده کنند. با این حال، شرکت کنندگان فقط در استودیویی که این محصول جدید رونمایی شد، فرصت استفاده از “Robotaxis” را داشتند و خودروهای جدید تسلا وارد خیابان های اطراف محل برگزاری کنسرت در لس آنجلس نشدند.

پس از کاهش فروش خودروهای الکتریکی قدیمی ساخت تسلا، اکنون ایلان ماسک در تلاش است تا این شرکت را بیشتر به عنوان یک شرکت فعال در زمینه هوش مصنوعی و روباتیک معرفی کند.

ایلان ماسک به مدت پنج سال در مورد عرضه یک خودروی کاملاً خودران صحبت کرده است، که به گفته او به مالکان این امکان می‌دهد تا زمانی که از آن استفاده نمی‌کنند با استفاده از آن به عنوان تاکسی درآمد کسب کنند. با این حال، او اکنون اعتراف می کند که پیش بینی های او برای سال 2019 بیش از حد خوش بینانه بوده است.

منبع: یورونیوز

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *