«روز تهران» بی‌سروصدا تغییر کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

پژواک ایران: 23 مهر از دیرباز روز تهران نامیده شده است. اگرچه این روز در تقویم ثبت نشده بود، اما در 21 مرداد 1394 شورای شهر چهارم تهران با نامگذاری 23 مهر به عنوان «روز تهران» موافقت کرد.

احمد مسجد جامعی ضمن بررسی این طرح توضیح داد که آغاز پایتخت تهران مصادف با آغاز سال جدید است و با توجه به اهمیت عید نوروز، این ایام نباید بر مناسبت های دیگر سایه افکند، بنابراین خانه هنر برگزار می شود. و به تهران پیشنهاد شد که با توجه به اینکه این روز مصادف با کشته شدن شاهزاده اعظم است، آن را نپذیرد.

به گفته وی، کمیته برای تعیین زمان برگزاری روز پایتخت، اولین نقشه شهر تهران را که توسط نجم الملک تهیه شده بود، پیشنهاد کرد. تهیه این نقشه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اولین آمار و تعیین قبله روی نقشه از جمله مقدمات تهیه نقشه اول تهران بوده است بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است.

در شهریورماه سال گذشته نیز اعضای شورای شهر ششم تهران طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن پس از تصویب شورای عمومی کشور، روز تهران به عنوان «روز پایتخت اسلامی ایران» در تقویم ملی کشور ثبت می‌شود. فرهنگ. کشور.

اما در نهم خرداد ماه سال جاری شورای فرهنگ عمومی استان تهران این روز را به 12 بهمن تغییر داد. رئیس شورای فرهنگی عمومی از انتخاب 12 بهمن به عنوان روز «تهران» خبر داد و گفت: تأثیر 12 بهمن در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این روز در بین مردم شناخته شده و مهم است. ایران و ایران.» جهان.”

علی رضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز این انتخاب را بد سلیقه دانست و گفت: 12 بهمن روز همه ایران است و با آغاز دهه فجر همه چیز دستخوش اتفاقات این دهه است. و تهران چنین شده است. من آن را ندیدم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *