روسیه از حمله اوکراین به پل سوم در کورسک خبر داد؛ دستیار پوتین: صلح با کی‌یف دیگر امکانپذیر نیست

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: یوری اوشاکوف، دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز دوشنبه ۱۹ اوت گفت که مسکو به دلیل حملات اوکراین به منطقه کورسک روسیه، مذاکرات صلح با کی یف را برگزار نخواهد کرد.

وی تاکید کرد که روسیه پیشنهادات صلح ارائه شده توسط ولادیمیر پوتین در ماه ژوئن را لغو نکرده است. به گزارش شبکه خبری «شات» از رویترز، اوشاکوف گفت در چنین شرایطی این پیشنهادات روی میز نیست.

دستیار رئیس جمهور روسیه در پاسخ به این سوال که مسکو تا چه زمانی این موضع را حفظ خواهد کرد، گفت: نمی دانم این موضوع به وضعیت فعلی از جمله وضعیت در میدان جنگ بستگی دارد.

پوتین در ماه ژوئن گفت که روسیه تنها در صورتی به جنگ اوکراین پایان می دهد که کی یف با کناره گیری از تلاش های خود برای پیوستن به ناتو و خروج نیروهایش از مناطق مورد ادعای مسکو موافقت کند.

مسکو تخریب پل سوم کورسک را تایید کرد

مسکو – دوشنبه 19 اوت تایید کرد که اوکراین در جریان حمله روز یکشنبه خود، پل سومی را بر روی رودخانه سیم در منطقه کورسک روسیه تخریب کرد.

یکی از نمایندگان کمیته تحقیقات روسیه گفت که پل سوم بر روی رودخانه سیم پس از حملات موشکی و توپخانه ای که ساختمان های مسکونی و زیرساخت های غیرنظامی در روستای کرج در 18 اوت را هدف قرار دادند، آسیب دید.

نیروهای نظامی روسیه از 6 آگوست در حال نبرد با نیروهای نظامی اوکراینی در منطقه کورسک روسیه هستند.

اوکراین اعلام کرد که در 12 روز گذشته بیش از 1100 کیلومتر مربع از خاک روسیه را تحت کنترل خود درآورده است که شامل نزدیک به صد شهر روسیه است.

وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که اوکراین از موشک های غربی، به احتمال زیاد هیمار ساخت آمریکا، برای تخریب پل روی رودخانه سیم در منطقه گلوشکوو استفاده کرده است.

روز یکشنبه، مایکولا اولچوک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که نیروهای او با تخریب پل دوم بر روی رودخانه سیم در منطقه کورسک، توانایی یک گروه روسی را که در برابر پیشروی اوکراین مقاومت می کند، محدود کرده است.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که روسیه از سه پل نصب شده بر روی رودخانه سیم برای تامین نیروهای مورد نیاز خود در منطقه درگیری استفاده کرده است.

یوری پودولیاکا، وبلاگ نویس نظامی طرفدار روسیه با اصالت اوکراینی، روز یکشنبه گفت که اوکراین احتمالاً در روزهای آینده تلاش خواهد کرد تا کنترل پل استراتژیک دیگری بر روی رودخانه پیسال را در دست بگیرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *