روسیه می‌گوید ارتش اوکراین به استان مرزی کورسک نفوذ کرده است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کی یف را به شلیک موشک به اهداف غیرنظامی و مسکونی در استان کورسک، نزدیک مرز با اوکراین متهم کرد.

در همین حال، وبلاگ نویسان روسی حامی جنگ گزارش دادند که واحدهای ارتش اوکراین چندین روستا را در نزدیکی مرز در حین پیشروی به خاک روسیه تصرف کردند.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه، 17 اوت، در سخنرانی خود در نشست تلویزیونی کابینه، عملیات نظامی اوکراین را یک “تحریک بزرگ” توصیف کرد.

پیش از سخنرانی رئیس جمهور روسیه، فرماندار موقت کورسک گفت که دو نفر در نتیجه حملات پهپادهای اوکراینی به مکان هایی در اطراف شهر سودا کشته شدند.

مسکو روز سه شنبه اعلام کرد که ارتش اوکراین با صدها سرباز به مناطق مرزی روسیه حمله کرد.

ولادیمیر پوتین در بخشی از سخنان خود گفت: رژیم کی یف اقدام تحریک آمیز دیگری انجام داد و با سلاح های مختلف به ساختمان های مسکونی و غیرنظامی و آمبولانس ها حمله کرد.

بررسی مستقل ادعاهای آقای پوتین ممکن نیست.

الکسی اسمیرنوف، فرماندار موقت منطقه کورسک واقع در نزدیکی مرز اوکراین، در پیامی در شبکه اجتماعی تلگرام اعلام کرد که در حمله پهپاد اوکراینی به آمبولانسی که در نزدیکی شهر سودا در حرکت بود، دو نفر کشته شدند. شهر سودا حدود 10 کیلومتر با مرز اوکراین فاصله دارد.

وی با بیان اینکه در این حمله راننده و یکی از امدادگران جان باختند و پزشک آمبولانس نیز زخمی شد، از ساکنان منطقه خواست تا خون اهدا کنند.

دولت اوکراین هنوز در مورد سخنان فرماندار کورسک اظهار نظری نکرده است. سخنان او در حال حاضر به طور مستقل قابل تأیید و تأیید نیست.

روز سه شنبه 16 اوت، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حدود 300 سرباز اوکراینی با پشتیبانی 11 تانک و بیش از 20 خودروی زرهی و جنگی پس از عبور از مرز وارد منطقه کورسک شده و به مواضع ارتش روسیه در نزدیکی منطقه کورسک حمله کردند. روستاهای اولچینیا و نیکلوو-دارینو.

وزارت دفاع روسیه افزود: نیروهای این کشور با آتش توپخانه و حملات هوایی جنگنده ها و پهپادها تهاجم ارتش اوکراین را دفع کردند و پس از وارد آوردن خسارات سنگین به آنها مجبور به عقب نشینی شدند.

دولت و ارتش اوکراین هنوز به بیانیه وزارت دفاع روسیه واکنشی نشان نداده اند.

با این حال، وبلاگ نویسان روسی طرفدار کرملین روز چهارشنبه گزارش دادند که نیروهای اوکراینی روستاهای نیکلائوو-دارینو و سوردلیکوو در منطقه سودژا را تصرف کرده اند.

وبلاگ نویسان افزودند که نیروهای اوکراینی روز سه شنبه به منطقه سودزا نفوذ کردند و اکنون در تلاش برای تصرف دو منطقه دیگر ورستاس، کونچاروفکا و اولشینا هستند.

اوکراین در مورد این گزارش های غیرقابل تایید اظهار نظری نکرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور در ساعات اولیه روز چهارشنبه ۱۱ پهپاد اوکراینی را بر فراز چهار منطقه مختلف در غرب روسیه سرنگون کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *