روسیه و اوکراین برای اولین بار پس از حمله کورسک، ۱۱۵ زندانی را مبادله کردند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

عربی: روز شنبه 3 سپتامبر، روسیه توافقنامه تبادل اسرا با اوکراین را اعلام کرد که طی آن 115 اسیر جنگی از هر دو طرف مبادله شدند. مسکو اعلام کرد که سربازان روس در جریان حمله اوکراین به منطقه مرزی کورسک اسیر شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در پایان روند مذاکرات، 115 پرسنل نظامی این کشور که در منطقه کورسک توسط نیروهای تحت کنترل رژیم کی یف بازداشت شده بودند، در ازای آن 115 اسیر جنگی بازگردانده شدند از نیروهای مسلح اوکراین تحویل داده شد.»

این وزارتخانه افزود که سربازان آزاد شده روسی در حال حاضر در قلمرو بلاروس، متحد نزدیک مسکو هستند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفت: – (شنبه) 115 نفر از مدافعان ما به وطن خود بازگشتند که در میان آنها سربازان گارد ملی، نیروهای مسلح، نیروی دریایی و گارد مرزی حضور دارند.

وزارت امور خارجه امارات متحده عربی اعلام کرد که تبادل زندانیان بین مسکو و کی یف مانند سایر مبادلات با میانجیگری دولت انجام شده است و آن را “دستاوردی که نشان دهنده تعهد امارات به عنوان یک کشور معتبر است” می داند. میانجی پس از نزدیک به یک ماه موفقیت قبلی، “این حمایت از مسیر دیپلماتیک برای حل بحران بین دو کشور است.”

این وزارتخانه در بیانیه ای تاکید کرد: امارات به تلاش های خود برای حمایت از همه تلاش ها و ابتکارات با هدف دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز برای مناقشه بین دو کشور ادامه خواهد داد. که به کاهش پیامدهای انسانی ناشی از آن کمک خواهد کرد.

یک مقام اماراتی در ساعات اولیه روز شنبه به رویترز گفت که روسیه و اوکراین روز شنبه 115 اسیر جنگی را پس از میانجیگری کشورش مبادله خواهند کرد.

این اولین تبادل اسرا بین دو کشور از زمان تهاجم ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه است که از 6 اوت آغاز شد.

حمله اوکراین که در 6 آگوست در منطقه مرزی کورسک روسیه آغاز شد، مسکو را غافلگیر کرد، زیرا کی یف بارها از پیشرفت و دستگیری “صدها” سرباز روسی خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه های روسی، بیشتر این اسیران جنگی سربازان وظیفه و مرزبان هستند. سربازان روسی در اوکراین نمی جنگند، اما خدمت اجباری یک ساله خود را در قلمرو ملی می گذرانند و به طور کلی تجربه نظامی واقعی ندارند.

اسیران جنگی روسی که در منطقه کورسک اسیر شدند و این هفته با خبرگزاری فرانسه تحت نظارت افسران اوکراینی ملاقات کردند، گفتند که امیدوارند به زودی مبادله شوند.

ژانویه گذشته، توافقنامه تبادل اسرا بین روسیه و اوکراین با میانجیگری امارات متحده عربی منعقد شد که شامل تبادل 448 سرباز بود.

خبرگزاری رویترز در آن زمان به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که در نتیجه تبادل اسرا با اوکراین، 248 سرباز روسی بازگردانده شدند. از سوی دیگر دفتر رئیس جمهور اوکراین به طور جداگانه تایید کرد که بیش از 200 اسیر جنگی اوکراینی از روسیه به کشورشان بازگردانده شده اند.

شایان ذکر است که دو طرف متخاصم در طول جنگ که وارد سومین سال خود می شود، چندین بار تعدادی اسیر را مبادله کردند.

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی که روز شنبه در سالگرد استقلال اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سابق، در منطقه مرزی که کی یف حمله غافلگیرانه خود را به روسیه انجام داد، ضبط شد، گفت که روسیه می خواهد اوکراین را “ویران کند” اما جنگ. “است” او به خانه بازگشته است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *