رویترز: حماس در مذاکرات پنج‌شنبه دوحه شرکت نمی‌کند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: رویترز به نقل از یک منبع حماس گزارش داد که نمایندگان این جنبش در مذاکرات روز پنجشنبه دوحه شرکت نکردند.

یک منبع در جنبش حماس به خبرگزاری رویترز گفت: ما متعهد به اجرای توافق قبلی هستیم و قصد نداریم در مذاکرات روز پنجشنبه شرکت کنیم.

این منبع تایید کرد که جنبش به خواسته خود پایبند است و معتقد است که مذاکرات در مورد آتش بس در نوار غزه باید به جای از سرگیری آن، بر توافقی که قبلاً مورد بحث قرار گرفته بود متمرکز شود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منابع العربی – اعلام کردند که دور بعدی مذاکرات تبادل اسرا و توافق آتش بس در غزه پنجشنبه در دوحه برگزار می شود.

جهاد طه، سخنگوی جنبش حماس، پیشتر روز سه شنبه در گفت و گو با «عربی 21» گفته بود که جنبش حماس با همه پیشنهادات ارائه شده برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی، از جمله پیشنهاد مشترک مصر، به طور مثبت و انعطاف پذیر موافقت کرده است. در 6 می 2024 به قطر ارائه شد و بلافاصله واکنش نشان داد و از تایید این پیشنهاد صحبت کرد، اما اشغالگران آن را نپذیرفتند.

این مقام حماس افزود: رژیم اشغالگر تنها می خواهد مذاکرات پوچ را ادامه دهد تا از آنها به عنوان پوششی برای ادامه جنایات خود علیه مردم فلسطین استفاده کند. اشغالگران می خواهند ما را به این چرخه بکشانند اما ما این فرصت را به آنها نمی دهیم. آنچه – می خواهیم این است که به معاهدات قبلی پایبند باشیم، اجازه ندهیم اشغالگران از مسئولیت های قبلی خود طفره بروند و برای اجرای آخرین پیشنهاد، برنامه عملیاتی ارائه کنیم.

حماس شامگاه یکشنبه در بیانیه ای تاکید کرد که به جای آغاز مذاکرات جدید آتش بس در نوار غزه، باید شروطی که در مذاکرات قبلی بر سر آن توافق شده بود، اجرایی شود.

مذاکرات حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر با مشارکت آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا بین دو طرف تاکنون نتیجه ای نداشته است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *