رکورد گرم‌ترین هوای تهران چقدر است؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: بیشترین دمای هوای پایتخت ۴۳ درجه سانتی‌گراد در سه سال گذشته و بیشترین دمای هوا در استان تهران در سال ۱۳۹۸ با ۴۵.۶ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

مازیار غلامی افزود: دمای پایتخت در سه نوبت در روزهای 21 تیر 1337، 3 تیر 52 و 24 تیر 1354 به 43 درجه سانتیگراد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: رکورد دمای استان تهران در ورامین در تاریخ 11 مرداد 1391 به 45.6 درجه سانتیگراد رسید. در همین تاریخ دمای 42.4 درجه سانتیگراد در ایستگاه فرودگاه مهرآباد پایتخت ثبت شد.

وی ادامه داد: در 29 تیرماه سال جاری دمای 45 درجه سانتیگراد در ایستگاه فرودگاه امام (ره) استان تهران و دمای 42.2 درجه سانتیگراد در ایستگاه مهرآباد پایتخت ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا گرمای تهران در سال جاری غافلگیرکننده بوده است، گفت: چه در پیش بینی روزانه و چه در 10 تیرماه تعجب برانگیز نبود. هوای گرم تا اخطار – (5 مرداد) ادامه خواهد داشت. روز گذشته در هشدار دیگری به تداوم این وضعیت جوی تا روز یکشنبه (18 مرداد) اشاره کردیم.

وی با بیان اینکه دمای هوای تهران در روز دوشنبه (18 مرداد) کاهش می یابد، تاکید کرد: کاهش دما به معنای خنک شدن هوا نیست، بلکه دمای هوا نسبت به یکشنبه (18 مرداد) حدود 3 درجه سانتی گراد کاهش می یابد. و از حدود 42 درجه تا 39 درجه سانتیگراد.

غلامی در پایان درباره شدت تشعشعات فرابنفش به دلیل افزایش دمای هوای تهران گفت: با توجه به تداوم هوای گرم، صاف و اغلب آفتابی در تهران، روند افزایشی اشعه ماوراء بنفش در روزهای آینده پیش بینی می شود و کمیت آن در حال افزایش است. در حال رصد و ارزیابی از طریق داده های ماهواره ای، این احتمال وجود دارد که شدت این تشعشعات در روزهای اول هفته آینده به مرزهای قرمز برسد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *