رییس سازمان محیط‌زیست: ایران علاقمند به گسترش همکاری‌های محیط زیستی با ژاپن است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در دیدار با سفیر ژاپن در کشورمان از علاقمندی دولت به گسترش همکاری‌های زیست‌محیطی با ژاپن خبر داد.

شینا انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار تسوکادا تاماکی سفیر ژاپن با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به گسترش همکاری های زیست محیطی است، گفت:

الانصاری در این دیدار با ابراز تمایل برای بهره برداری از توانمندی های زیست محیطی ژاپن افزود: قابلیت های مختلفی برای همکاری مشترک در زمینه مسائل زیست محیطی وجود دارد که باید فعال شود.

وی علاقه دولت چهاردهم را برای انتقال تجربیات دولت ژاپن در حوزه های فنی محیط زیست بیان کرد و تاکید کرد: لزوم توجه به مفاد تفاهم نامه های قبلی و برداشتن گام های موثر در اجرای آنها.

معاون رئیس جمهور به جهانی بودن مسائل زیست محیطی و لزوم همکاری کشورها برای مقابله با پدیده گرمایش زمین اشاره کرد و گفت: از اجماع و همکاری مشترک برای مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش انتشار کربن استقبال می کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و تاریخی مردم ایران و ژاپن اشاره کرد و تاکید کرد: در بحث همکاری های زیست محیطی نمی توان اقدامات موقتی انجام داد، بلکه باید تداوم داشت. در فعالیت هایی که منجر به نتیجه مطلوب می شود

در این دیدار تسوکادا تاماکی سفیر ژاپن در ایران ضمن تبریک انتصاب دکتر انصاری به عنوان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امکانات بالقوه خوبی برای تقویت و گسترش همکاری‌ها بین دولت‌های ایران و ژاپن وجود دارد. این رویکرد دولت ژاپن است.» پیگیری روابط دوستانه و تاریخی دو کشور.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد مطالعه ما احیای دریاچه ارومیه در ایران است، تاکید کرد: ژاپن در زمینه تالاب ها و محیط زیست دریایی و در زمینه بیابان زدایی و مقابله با ریزگردها تجربیات بسیار خوبی دارد.

تمکی با اشاره به طرح زیست محیطی دریاچه انزلی گفت: ژاپن آمادگی دارد با گسترش همکاری ها در حوزه آموزش و توانمندسازی محیط زیست در ارزیابی طرح های در دست اجرا مشارکت کند.

سفیر ژاپن در ایران همچنین تاکید کرد: آماده همکاری جدی با دولت ایران در موضوع آلودگی هوا هستیم.

لازم به ذکر است در پایان این بازدید نهال زیتون کاشته شده توسط خانم آکی آبه همسر نخست وزیر فقید ژاپن در سال 1394 در منطقه بردیسان مورد بررسی قرار گرفت. که کاشته شد تا درخت صلح و دوستی دو کشور باشد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *