رییس هلال احمر: تاکنون هیچ گزارشی از بیماری‌های واگیردار نداشتیم/ صدور مجوز ورود بالگردهای ایرانی به آسمان عراق

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

برنا: رئیس هلال احمر ایران از مجوز ورود بالگرد به حریم هوایی و خاک عراق خبر داد و گفت: این مجوز به هلال احمر اجازه می دهد در مواقع ضروری از بالگرد استفاده کند. رئیس جمعیت هلال احمر ایران از مجوز ورود بالگردها به حریم هوایی و خاک عراق خبر داد و گفت: این مجوز به هلال احمر اجازه می دهد در مواقع ضروری از بالگرد استفاده کند.

رئیس جمعیت هلال احمر برحسین کولیوند با اشاره به فعالیت ها و دستاوردهای هلال احمر با همکاری نهادهای عراقی، اظهار کرد: همکاری های موفقی بین هلال احمر ایران، هلال احمر عراق و وزارت بهداشت عراق انجام شد. . و گروه های مردمی ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی که منجر به استقرار تیم های هلال احمر ایران در بیمارستان های شهرهای کاظمین و سامرا شد.

وی افزود: تجهیزات دیجیتال آمبولانس های هلال احمر ایران توانسته با فرکانس های رادیویی عراق سازگار باشد و کمک شایانی در این زمینه داشته باشد.

وی گفت: این تفاهم نامه قابلیت های هلال احمر را چندین برابر کرد و خدمات رسانی به زائران بیت الله الحرام و زائرین مراکز درمانی را تسهیل کرد.

رئیس هلال احمر با اشاره به فعالیت کادر درمانی گفت: شش هزار کادر بهداشتی و دو هزار کادر پزشکی در این طرح در سال جاری مشغول به کار هستند.

وی همچنین از اجازه ورود بالگردها به حریم هوایی و خاک عراق خبر داد و گفت: این مجوز به هلال احمر اجازه می دهد در مواقع لزوم از بالگرد استفاده کند.

کولیوند همچنین به استقرار پایگاه های هلال احمر در فواصل 60 تا 70 کیلومتری در محورهای مواصلاتی و استقرار درمانگاه ها و درمانگاه های مشترک با حشد الشعبی در نقطه صفر مرزی اشاره کرد و گفت: این اقدامات جان افراد زیادی را نجات داده است. تا کنون بیماران و مجروحانی که می توانند در مسیر انتقال مقاومت کنند، به سرعت به کشور منتقل می شوند تا ظرفیت درمان در عراق خالی بماند و مردم از نگرانی رها شوند.

وی در خصوص مدیریت بیماری های واگیر و بهداشت محیط بیان کرد: امسال توجه ویژه ای به این موارد شده و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلا به بیماری های واگیر یا فوت ناشی از گرمازدگی گزارش نشده است.

کولیوند گفت: با وجود مراجعات متعدد به مراکز درمانی به دلیل بیماری های اسکلتی- عضلانی و گرمازدگی، خوشبختانه مصدومیتی گزارش نشد.

رئیس هلال احمر در خاتمه ابراز امیدواری کرد این سازمان در روزهای باقی مانده نیز با همین ظرفیت و توان به خدمات رسانی ادامه دهد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *