زلنسکی: ناتو نباشد، سلاح‌های هسته‌ای تنها گزینه برای اوکراین است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: ولودیمیر زلنسکی – (پنجشنبه) اعلام کرد که شرکای غربی کی‌یف می‌توانند بدون اعطای مجوز استفاده، موشک‌های دوربرد به این کشور عرضه کنند. او همچنین گفت که اگر ناتو وجود نداشته باشد، سلاح های هسته ای تنها گزینه اوکراین است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی خود در بروکسل گفت که اولاف شولز، صدراعظم آلمان نمی‌تواند به کی‌یف در مورد استفاده از تسلیحات دوربرد توصیه کند، زیرا برلین این سلاح‌ها را ارائه نکرده است.

زلنسکی در این رابطه گفت: فکر می‌کنم می‌توانید (موشک‌های دوربرد) به ما بدهید… متوجه می‌شوید چه می‌گویم؟ اما ما را دعوت نکنید و (از این طریق) ما آمادگی شما را برای حمایت از (اوکراین) نشان می دهیم.»

وی در نشست شورای اروپا در بروکسل گفت که بسته بازدارندگی استراتژیک غیرهسته ای که در “طرح پیروزی” برای حل مناقشه اوکراین تصریح شده است به معنای استقرار موشک های غربی در اوکراین است.

پیش از این، زلنسکی آنچه را «طرح پیروزی» برای حل مناقشه در اوکراین خواند، در پارلمان اوکراین ارائه کرد.

این طرح شامل پنج ماده است که سه مورد آن محرمانه است. اولین نکته دعوت از اوکراین برای پیوستن به ناتو، دوم حذف محدودیت‌های استفاده از تسلیحات دوربرد برای حمله به خاک روسیه و سوم استقرار نیروهای «بازدارندگی غیر هسته‌ای جامع» در خاک اوکراین است. بر اساس این طرح، درگیری باید حداکثر تا سال 2025 پایان یابد. زلنسکی تاکید کرد که اجرای این طرح “به شرکا بستگی دارد.”

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *