زن اوکراینی به اتهام رها کردن بادکنک‌های رنگی در آسمان مسکو به ۱۲ سال زندان محکوم شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: روز جمعه دادگاه نظامی روسیه یک زن اوکراینی را به دلیل پرتاب بادکنک های آبی و سفید بر فراز مسکو، به رنگ های مخالف با حمله اوکراین، به ۱۲ سال زندان محکوم کرد.

خبرگزاری دولتی تاس گزارش داد که کریستینا لیوباشنکو، شهروند 35 ساله اوکراینی به «شرکت در یک گروه تروریستی و انتشار اطلاعات نادرست درباره نیروهای مسلح روسیه» محکوم شد.

دادستان ها گفتند که او به دستور یک گروه ضد کرملین به نام سپاه آزادی روسیه که در این کشور ممنوع است، عمل کرده است. این سپاه متشکل از روس هایی است که مخالف حمله نظامی مسکو به اوکراین هستند. آنها تاکنون چندین حمله مسلحانه به روسیه انجام داده اند.

دادستان ها گفتند که لیوباشنکو بالن هایی را به آسمان پایتخت روسیه پرتاب کرد و بلندگوهایی را در پنجره یک ساختمان آپارتمان نصب کرد که “اطلاعات نادرست” درباره تهاجم مسکو به اوکراین را پخش می کرد.

وب سایت خبری مستقل «روسیه مدیازونا» به نقل از وکیل لیوباشنکو نوشت که او در سال 2022 و در آغاز حمله نظامی گسترده روسیه به کشورش از اوکراین به سوئیس گریخت و در آنجا وضعیت پناهندگی به او اعطا شد. وکیل خانم لیوباشنکو همچنین گفت که موکلش به همراه مادر بیمار، پدربزرگ سالخورده و دو دخترش که با مشکلات مالی مواجه هستند در سوئیس زندگی می کند.

بر اساس این گزارش، خانم لیوباشنکو در سوئیس با مردی آشنا شد که خود را پناهنده اوکراینی معرفی کرد. این مرد به لیوباشنکو پول قرض داد و از او خواست به روسیه برود. این مرد ابتدا از او خواست تا بادکنک های زرد و آبی به رنگ پرچم اوکراین را در مسکو به پرواز درآورد. به گفته وکیل لیوباشنکو، این زن در ابتدا از نصب بلندگوها خودداری کرد، اما مرد او را تهدید کرد که اگر این کار را نکند، حضانت دخترانش را از دست خواهد داد.

اما دادگاه ادعای این زن را نپذیرفت و او را در این پرونده محکوم کرد. از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین، مسکو به طور گسترده مخالفان را سرکوب کرده و برای کسانی که در داخل کشور علیه تهاجم نظامی به اوکراین اقدام کردند، احکام سختی صادر کرده است.

روسیه همچنین هرگونه همدردی عمومی با اوکراین را ممنوع کرده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *