سازمان ملل از آوارگی ۱۸۰ هزار نفر از خان یونس ظرف ۴ روز خبر داد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

عربی: سازمان ملل متحد روز جمعه 5 اوت گزارش داد که بیش از 180000 فلسطینی طی چهار روز درگیری شدید در اطراف شهر خان یونس در جنوب نوار غزه در جریان عملیات نظامی اسرائیل برای بازگرداندن اجساد مجبور به ترک شهر شدند. . از گروگان های این منطقه

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که «عملیات رزمی فشرده» اخیر در منطقه خان یونس، نه ماه پس از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس، موجب «موج جدیدی از آوارگی داخلی» شد. ” در سرتاسر غزه.»

بر اساس این بیانیه، بین دوشنبه تا پنجشنبه، حدود 182000 نفر از مناطق مرکزی و شرقی خانیونس آواره شده اند و “صدها نفر دیگر هنوز در شرق خانیونس گیر افتاده اند.”

ارتش اسرائیل دوشنبه گذشته دستور تخلیه بخش‌هایی از جنوب خان یونس را صادر کرد و اعلام کرد که نیروهایش در آنجا و در منطقه‌ای که قبلاً منطقه امن اعلام شده بود «به زور کار خواهند کرد».

100 نفر کشته شدند

چهارشنبه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جسد پنج نفر از جمله یک زن و دو سرباز در خان یونس کشف شده که همگی در جریان حمله حماس به اسرائیل به شهادت رسیده و به نوار غزه منتقل شده اند.

از زمانی که آخرین درگیری ها در این هفته در خان یونس آغاز شد، ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که نیروهایش نزدیک به 100 نفر را در این شهر کشته اند.

هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت که اجساد گروگان‌ها از تونل‌ها و دیوارهای زیرزمینی پنهان شده است.

در بیانیه ارتش اسرائیل به نقل از هالووی آمده است که نیروهای وی “به اجساد کسانی که قبلاً کشته شده بودند نزدیک بودند و ما تا این هفته نمی دانستیم چگونه به آنها برسیم.”

به گفته شاهدان عینی و امدادگران، درگیری شدید روز جمعه در اطراف شرق خان یونس ادامه یافت.

وزارت دفاع غیرنظامی غزه نیز از کشته شدن دست کم دو نفر در نتیجه این بمباران ها خبر داد.

بر اساس آمار سازمان ملل، اکثریت قریب به اتفاق 2.4 میلیون نفر غزه حداقل یک بار به دلیل جنگ آواره شده اند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *