سازمان ملل: تحولات ونزوئلا را با نگرانی دنبال می‌کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل متحد از زمان انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا که در 28 جولای برگزار شد، تحولات ونزوئلا را با نگرانی دنبال می کند.

روز سه‌شنبه به وقت محلی، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد درباره تحولات ونزوئلا به خبرنگاران گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نگران تحولات ونزوئلا از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری در 28 ژوئیه، از جمله تصمیم مقامات ونزوئلا برای صدور حکم بازداشت است. ادموندو کاندیدای مخالف

دادستانی کل ونزوئلا در بیانیه ای اعلام کرد یکی از دادگاه های این کشور حکم بازداشت ادموندو گونزالس، نامزد مخالفان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ونزوئلا را صادر کرده است.

سخنگوی سازمان ملل افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار حمایت کامل و احترام به حقوق بشر است. این سازمان یادآوری می کند که هیچ کس نباید خودسرانه بازداشت یا دستگیر شود و همچنان از همه طرف ها می خواهد تا اختلافات انتخاباتی را با روش های مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

دوجاریک تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد از همه طرف ها به ویژه رهبران سیاسی و حامیان آنها می خواهد که از خشونت پرهیز کنند و از سخنان تحریک آمیز و تنش زا خودداری کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد از تلاش های جامعه بین المللی برای حمایت از راه حل های مذاکره شده بین ونزوئلایی ها با احترام کامل به قوانین بین المللی استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، پیروزی ادعایی مخالفان دولت ونزوئلا بر اعلام رسمی پیروزی نیکلاس مادورو به اعتراضات خیابانی، درگیری با نیروهای پلیس و تنش های دیپلماتیک در این کشور منجر شد.

روز دوشنبه (29 ژوئیه / 8 اوت)، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو به عنوان رئیس جمهور این کشور برای 6 سال آینده معرفی شد در آنجا، آنها فقط از به رسمیت شناختن نتایج خودداری کردند و در عوض گونزالس را “رئیس جمهور منتخب” نامیدند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا پیروزی نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری را با 51.2 درصد آرا در مقابل ادموندو گونزالس اوروتیا با 44.2 درصد اعلام کرد. مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و ادعا کردند که گونزالس 73.2 درصد آرا را کسب کرده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *