سازمان منابع طبیعی: اغلب آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها در ساعات پایانی روزهای تعطیل اتفاق می‌افتد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: – حفاظت و صیانت از منابع طبیعی به مطالبه مردم تبدیل شده است و سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده اند و می توانند فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی را نهادینه کنند. منابع به عنوان بازوهای قدرتمند بخش های منابع عمل می کنند.

حسن وحید بر اهمیت حضور نهادهای مدنی در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد و گفت: همزمان با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، نمایندگان نهادهای جامعه مدنی موظف به نظارت بر این طرح شدند. اجرای این طرح، زیرا اعتقاد بر این است که این نمایندگان می توانند مشکلات و چالش های موجود در این طرح را گزارش کنند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به نقش عوامل انسانی در ایجاد آتش سوزی در میادین سراسری اشاره کرد و گفت: بیشتر آتش سوزی ها در ایام تعطیلات رخ می دهد و نقش عوامل انسانی در افزایش آتش سوزی را نمی توان انکار کرد. پیروی از توصیه های پیشگیری از آتش سوزی و داشتن ایستگاه های آتش نشانی مجهز به مواردی که نقش عمده ای در کاهش این فاجعه و خسارت دارد و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: در زمینه اطفاء حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی و همچنین مبارزه با قاچاق چوب و تخریب جنگل ها می توان از قابلیت های مشارکت ساکنان محلی بهره مند شد و این حفاظت و حراست از عرصه های ملی است. در راس برنامه های ساماندهی، نیروهای منابع طبیعی حفاظت از این مناطق را در اولویت زندگی خود قرار داده اند.

وی بیان کرد: تعادل در فعالیت های منابع طبیعی باعث ایجاد ثبات می شود و برنامه های آبخیزداری، حفاظت، جنگلداری و بهره برداری اولیه باید در کنار هم باشد و تنها به یک حوزه محدود نشود ارتقای کیفیت محیط زیست و طبیعت منطقه ای باید مثبت و موثر باشد. همزمان با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت، به سایر عرصه های منابع طبیعی نیز علاقمند است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *