سازنده اولین وانت جهان با دو مدل جدید به بازار برگشت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

این هفته در دنیای خودروها: رونمایی از زیرمجموعه جدید فولکس واگن در آمریکا، نوآوری هیوندای برای نمایش تصاویر و اطلاعات روی شیشه جلو، تبلیغ جنجالی مدل جدید زوکر در چین و آزمایش فناوری جدید باتری در یک مدل اسپرت دوج

بازگشت اسکات

اسکات، خودروساز آمریکایی اعلام کرد که پس از نزدیک به نیم قرن با عرضه دو مدل جدید به بازار بازخواهد گشت. این شرکت سه سال پیش با سرمایه گذاری فولکس واگن احیا شد و پیکاپ تراک و شاسی بلند با موتور الکتریکی تولید خواهد کرد.

تا سال 1980، اسکات یکی از شرکت های تابعه International Harvester بود که ماشین آلات کشاورزی تولید می کرد. در اوایل قرن بیستم، این شرکت اولین کامیون جهان را برای حمل و نقل محصولات کشاورزان ساخت.

پس از جنگ جهانی دوم، اینترنشنال هاروستر یکی از اولین خودروهای چهار چرخ متحرک جهان را برای رقابت با جیپ تولید کرد و از دهه 1960 مدل های ون و SUV خود را با نام اسکات به بازار عرضه کرد. این ماشین ها بسیار محبوب بودند، اما در سال 1980 مشکلات مالی باعث ورشکستگی International Harvester و تعطیلی Scott's شد.

سازنده اولین وانت دنیا با دو مدل جدید به بازار بازگشتخودروهای چهار چرخ متحرک اسکات در دهه 1970 محبوب بودند

فولکس واگن فرنچایز اسکات را در سال 2021 خرید و در آن برای تولید خودروهای برقی سرمایه گذاری کرد. Terra (Terra) و Traveller (مسافر) جدید اسکات نام‌های مشابه مدل‌های دهه 70 این شرکت را دارند و با الهام و طعم نوستالژی طراحی شده‌اند.

در مراسم رونمایی از این خودروها، اسکات کیو، مدیر شرکت اسکات، گفت که ایده اسکات در دهه 1960 ساخت خودروهای خانوادگی بادوام و کاربردی بود که بتوان از آنها برای ماجراجویی در فضای باز استفاده کرد. به گفته آقای کیو، این ایده اکنون خریداران بیشتری نسبت به گذشته دارد.

اسکات می‌گوید که بر «نبوغ آمریکایی» تکیه می‌کند، محصولاتش با ارزش‌های آمریکایی سازگار است و بیشتر قطعات او در آمریکا ساخته می‌شوند.

سازنده اولین وانت دنیا با دو مدل جدید به بازار بازگشتمدل شاسی بلند الکتریکی هیبریدی Scott Traveler می تواند بیش از 800 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

سازنده اولین وانت دنیا با دو مدل جدید به بازار بازگشتشتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.5 ثانیه است

اگرچه اسکات سرمایه گذار اصلی فولکس واگن است، اما این شرکت از پلت فرم فولکس واگن برای ساخت خودروهای خود استفاده نکرده است. این خودروها دارای دو موتور الکتریکی هستند و با یک بار شارژ می توانند تا 350 مایل (563 کیلومتر) را طی کنند. همچنین یک مدل الکتریکی هیبریدی تولید می کند که با یک بار شارژ می تواند تا 500 مایل (804 کیلومتر) را طی کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت برای هر دو خودرو 3.5 ثانیه است.

سازنده اولین وانت دنیا با دو مدل جدید به بازار بازگشتنمای اتاق مسافر اسکات

سازنده اولین وانت دنیا با دو مدل جدید به بازار بازگشتنمای اتاق مسافر اسکات

به گفته مدیر طراحی اسکات، کریس بنجامین، موتورخانه ترکیبی مجلل از امکانات رفاهی مدرن با طراحی الهام گرفته از مدل های کارخانه قدیمی است. آقای بنجامین تجربه کار در مرسدس بنز، بی ام و و ولوو را دارد و قبل از پیوستن به اسکات، مدیر طراحی اتاق محصولات Stlantis در آمریکای شمالی بود.

اسکات محصولات خود را در کارخانه ای در کارولینای جنوبی تولید می کند که ظرفیت تولید 200000 دستگاه در سال را دارد. محصولات کارخانه از سال 2027 وارد بازار خواهند شد و اسکات می گوید قیمت پایه آنها کمتر از 60000 دلار خواهد بود.

بازار پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها در آمریکا در حال رونق است و سالانه نزدیک به هشت میلیون دستگاه از این خودرو به فروش می‌رسد. سهم خودروهای برقی در این بازار تنها یک درصد است، اما فروش آنها به سرعت در حال افزایش است.

سازنده اولین وانت دنیا با دو مدل جدید به بازار بازگشتفناوری جدید جلوپنجره در مدل هیوندای در سال 2027 استفاده خواهد شد

شیشه جلوی هوشمند

موبیس، قطعه ساز گروه هیوندای موتور، در حال توسعه فناوری است که شیشه جلوی خودرو را به صفحه نمایش تبدیل می کند. این شرکت در حال همکاری با شرکت آلمانی Zeiss برای توسعه این فناوری است که آن را “نمایش شیشه جلو هولوگرافیک” می نامد.

این فناوری که اطلاعاتی مانند سرعت و جهت را بر روی شیشه جلو اتومبیل نمایش می دهد، از دهه 1980 در خودروها مورد استفاده قرار گرفت. اکنون Mobis و Zeiss می خواهند این فناوری را گسترش دهند تا کل شیشه جلو را پوشش دهد و گزینه هایی مانند تماشای فیلم، کنترل سیستم صوتی و حتی انجام بازی را به آن اضافه کنند.

در سال های گذشته، بیشتر این اطلاعات بر روی صفحه نمایش داشبورد ظاهر می شد. افزایش اندازه و تعداد این صفحه نمایش ها کار با آنها را پیچیده کرده و استفاده از آنها ممکن است حواس راننده را پرت کند.

در بیانیه Mobis در مورد این فناوری جدید آمده است: «تصور کنید که اطلاعات مسیر روی شیشه جلوی راننده قرار دارد و در عین حال سرنشین کناری در حال تماشای فیلم در هنگام تماشای یک فیلم، یک تماس ویدیویی است ساخته شده است و چهره یکی از دوستان در گوشه شیشه ظاهر می شود.

سازنده اولین وانت دنیا با دو مدل جدید به بازار بازگشتبی ام و در مفهوم جدید خود سیستمی برای نمایش تصاویر و اطلاعات روی شیشه جلو به نمایش گذاشت

در این فناوری از یک تراشه شفاف بسیار نازک استفاده شده است که روی شیشه جلو کشیده شده و قابلیت نمایش تصاویر هولوگرافیک را دارد. تصاویر با استفاده از پروژکتور در این صفحه نمایش داده می شوند. Mobis و Zeiss می گویند که به دلیل شفاف بودن صفحه نمایش، تصاویر باعث ایجاد اختلال در دید راننده نمی شوند. همچنین راننده نمی تواند تصویری را که مسافر در کنار تماشا می کند ببیند و در نتیجه حواس او پرت نمی شود.

هنوز مشخص نیست که سیستم صوتی یا سایر قسمت های خودرو با این فناوری چگونه کنترل می شود، اما به نظر می رسد بسیاری از قسمت ها از طریق دستورات صوتی یا حرکات دست کنترل شوند.

Mobis و Zeiss می گویند که با این فناوری فضای داخل خودرو ساده تر و راحت تر می شود. این فناوری قرار است برای تولید انبوه آماده شود و اولین مدل با عینک جدید در سال 2027 روانه بازار شود.

بی ام و در جدیدترین کانسپت خود از سیستم مشابهی استفاده کرده و می گوید که در عرضه آن به بازار جدی است.

سازنده اولین وانت دنیا با دو مدل جدید به بازار بازگشتدر این ویدئو یکی از مدیران رستوران ذاکر به همراه همکارانش در ماشین آشپزی می کنند

تبلیغ جنجالی زوکر

اقدام تبلیغاتی یکی از مدیران کارخانه چینی Ziker برای نمایش توانمندی های محصول جدید این شرکت با واکنش های منفی در شبکه های اجتماعی مواجه شد.

یانگ داچنگ همزمان با رونمایی از “میکس” زوکر ویدئویی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که در آن او و همکارانش در حال آشپزی در این مدل جدید هستند.

صندلی های جلو در Mix را می توان چرخاند و میز تاشو سفارش داد و آن را به فضایی شبیه به اتاق نشیمن تبدیل کرد.

سازنده اولین وانت دنیا با دو مدل جدید به بازار بازگشتقیمت ارزان ترین مدل زیکر میکس حدود چهل هزار تومان است

برای بسیاری از کاربران چینی، این ویدئو روشی عجیب برای تبلیغ ویژگی های خودرو بود. یکی از کاربران پاسخ داد: از عقل سلیم استفاده کنید، آیا شما در ماشین خود آشپزی می کنید؟ با بوی غذا چه می کنید؟ غذا بپز.”

آقای داچنگ در پاسخ به این انتقادات، ویدئوی دیگری منتشر کرد و گفت که قصدش فقط نشان دادن امکانات مختلف خودرو بوده و انتظار جنجالی شدن این ویدئو را نداشته است.

پیاده روی یک سرگرمی محبوب در چین است و خودروسازان سعی دارند با افزودن ویژگی های مرتبط، خودروهای بیشتری را بفروشند. در عین حال، گاهی اوقات رقابت شدید باعث می شد که از روش های تبلیغاتی غیر متعارف استفاده کنند.

سازنده اولین وانت دنیا با دو مدل جدید به بازار بازگشتپیاده روی یک تفریح ​​محبوب در چین است

سال گذشته یکی از بنیانگذاران شرکت چینی IM برای نشان دادن جادار بودن مدل LS6 کوفته ای در پشت خودرو درست کرد که بحث برانگیز شد. موسس کارخانه اسکای ورث همچنین مدعی شد که محصولات این کارخانه برای تقویت سیستم ایمنی و کاهش فشار خون عمل می کند.

Zekermix دارای بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد است. از جمله جلوپنجره جلوی خودرو که یک صفحه نمایش مجهز به چراغ های LED مربوط به دهه 1960 است و می تواند متون یا اشکال مختلفی را روی آن نمایش دهد. درهای خودرو از دو طرف باز می شود و فضا برای ورود و خروج کاملا باز است.

قدرتمندترین مدل Mix با هر بار شارژ می تواند تا 702 کیلومتر را طی کند. ارزان ترین مدل Mix 279900 یوان (حدود 40000 دلار) قیمت دارد.

سازنده اولین وانت دنیا با دو مدل جدید به بازار بازگشتStellantis در حال آزمایش یک باتری حالت جامد در مدل Dodge است

با باتری نو جاخالی دهید

Stellantis قصد دارد باتری های حالت جامد را برای محصولات الکتریکی خود آزمایش کند. این باتری ها توسط یک سازنده آمریکایی به نام “Factorel” تولید می شود و در یکی از خودروهای اسپرت دوج از زیر مجموعه های Stellantis نصب می شود.

استفاده از باتری های حالت جامد یک پیشرفت بزرگ در صنعت خودروسازی است. در این باتری به جای مایع از جامد به عنوان الکترولیت استفاده می شود. الکترولیت بخشی از باتری است که به یون ها اجازه می دهد بین پایانه های مثبت و منفی حرکت کنند.

باتری های حالت جامد کمتر احتمال دارد بیش از حد گرم شوند، آتش بگیرند یا نشت کنند و نسبت به باتری های معمولی ایمن تر هستند. چگالی انرژی این باتری ها بیشتر است و انرژی بیشتری را در فضای کوچکتر ذخیره می کنند. به لطف این باتری ها، خودرو با هر بار شارژ می تواند تا 1000 کیلومتر را طی کند.

Factorial می گوید باتری های آن 390 وات ساعت انرژی در هر کیلوگرم ذخیره می کنند. برای مقایسه، بسیاری از باتری های لیتیوم یون سنتی حدود 270 وات ساعت انرژی در هر کیلوگرم ذخیره می کنند.

سازنده اولین وانت دنیا با دو مدل جدید به بازار بازگشتباتری حالت جامد روی پلت فرم بزرگ STLA Stlantis آزمایش خواهد شد

Stellantis در حال آزمایش یک باتری حالت جامد در Dodge Charger Daytona است که بر روی پلت فرم “Big STLA” این گروه ساخته شده است. جیپ، کرایسلر، مازراتی و آلفارومئو دیگر زیرمجموعه های Stellantis نیز از این پلت فرم استفاده می کنند و پیش بینی می شود سالانه تا دو میلیون دستگاه خودرو با این پلت فرم تولید شود.

تقریباً تمام خودروسازان و تولیدکنندگان باتری برای ساخت باتری های حالت جامد با هم رقابت می کنند، اما هنوز نتوانسته اند به وعده های خود برای تولید انبوه عمل کنند. Stellantis پیش از این اعلام کرده بود که در سال 2026 محصولات خود را با باتری حالت جامد وارد بازار خواهد کرد، اما اکنون این باتری را در سال 2026 آزمایش خواهد کرد.

MG، یکی از زیرمجموعه های سازنده چینی SAIC، اعلام کرد که سال آینده مدل هایی با باتری های حالت جامد تولید خواهد کرد که می توانند تا 800 کیلومتر در هر بار شارژ را طی کنند. نیسان می گوید اولین مدل های مجهز به باتری های حالت جامد در سال 2028 وارد بازار خواهند شد. این باتری ها باید در سال های 2027 یا 2028 در محصولات تویوتا استفاده شوند. فولکس واگن اوایل امسال اعلام کرد که این باتری ها را با نتایج خوبی آزمایش کرده است.

Stellantis سه سال پیش 75 میلیون دلار در Factorial سرمایه گذاری کرد. مرسدس بنز و گروه موتور هیوندای از دیگر سرمایه گذاران این شرکت هستند.

منبع: بی بی سی

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *