سال جدید تحصیلی با کمبود ۸۰ هزار معلم در راه است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلانا: رئیس کمیته آموزش و پژوهش شورای اسلامی با اشاره به موضوع کمبود معلم گفت: فکر می کنم مهرماه آینده با کمبود 70 تا 80 هزار معلم مواجه باشیم.

علی رضا منادی سودان، رئیس کمیته آموزش و پژوهش شورای اسلامی در مورد موضوع کمبود معلم در مهرماه امسال گفت: متاسفانه موضوع کمبود معلم واقعیتی است که سال گذشته نیز با آن مواجه بودیم. زمانی که 12 میلیون دانش آموز داشتیم بیش از یک میلیون معلم داشتیم، اما اکنون که این همه معلم به یکباره بازنشسته می شوند، خلأهای بزرگی ایجاد خواهد شد. بنابراین باید به این موضوع توجه کنیم چرا که قطعا در مهرماه با کمبود معلم مواجه خواهیم بود.

وی ادامه داد: قبلا راه های حل این مشکل را بیان کردیم و باید میزان شهریه ها را افزایش دهیم تا معلمان فعلی علاوه بر وظایف خود، انگیزه تدریس در قالب حق التدریس را نیز داشته باشند. همچنین حدود 24 هزار معلم خریدار خدمات داریم که این افراد باید به وضعیت منتقل شوند و همانطور که قول داده بودند این افراد باید به مشاغل خاصی منتقل شوند. علاوه بر این که ما تعداد زیادی معلم داریم که تجربه حرکت دارند و معلم نظامی بوده اند یا در مهدکودک ها کار کرده اند، از این معلمان بسیاری داریم که به صورت برون سپاری، شهریه محور، ساعتی کار می کنند، این افراد اکثرا هستند. انتخاب شده، حالا برای اینکه در مهرماه مشکلی پیش نیاید، سریعاً این معلمان را ساماندهی کنند و مثلاً حداقل دو برابر حقوق معلمان اضافه کنند تا از ظرفیت معلمان شاغل در حال حاضر استفاده شود. اگر کمبود معلم از این طریق رفع نشود و همچنان باید به بازنشستگان مراجعه کرد.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به حجم جذب نیرو توسط دانشگاه فرهنگیان و خروجی فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان قطعا با کمبود معلم مواجه خواهیم بود. متأسفانه با وجود اینکه سازمان امور استخدامی شاهد وجود این مشکل بود، راهکارهای خوبی ارائه نکرد. وزیر آموزش و پرورش تسهیلاتی را می خواهد که از سوی سازمان امور استخدامی در اختیار آنها قرار نگرفته است، سپس دلایلی را مطرح می کنند که بررسی های راهبردی این اجازه را نمی دهد، در حالی که وقتی تعداد دانش آموزان 4 میلیون نفر افزایش یافت و تعداد معلمان نه تنها افزایش یافت. بلکه ما باید کمبود معلم داشته باشیم. افرادی که با راهبرد سازمان امور استخدامی کاری ندارند، وقتی تعداد دانش آموزان زیاد می شود معلم هم باید زیاد شود.

منادی صوفیدان با اشاره به کمبود معلم در سال گذشته، گفت: سال گذشته در 24 آبان ماه همچنان با کمبود معلم مواجه شدیم، اما چند معلم هستند و همه متوجه این موضوع شدند و به سختی توانستند برای حل این مسئله. . ما کلاس های 50-60 نفری با یک معلم داریم، چون مدرسه معلم ندارد، این خیلی جدی است و باید از این به بعد در مهرماه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: از قبل به دولت فعلی اعلام کرده ایم و به دولت بعدی نامه رسمی می نویسیم تا کسی به ما نگوید معلم نداریم. من یک نامه رسمی به آقای مخبر نوشته ام و این نامه را برای آقای پزشکیان هم خواهم فرستاد تا انشاءالله مشکل حل شود.

رئیس سازمان آموزش و پژوهش درباره کمبود معلم در مهرماه 1403 هجری شمسی گفت: معتقدم در مهرماه امسال بیش از 70 تا 80 هزار معلم کمبود معلم خواهیم داشت و برنامه هایی که پیشنهاد داده ایم باید به تصویب شورای عالی برسد. سازمان آموزش و پرورش. امور استخدامی و برنامه های عملیاتی و بودجه سازمان به کندی پیش می رود

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *