ساماندهی بازار املاک با الزام به ثبت معاملات غیرمنقول

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: عبدالرضا المصری، عضو کمیته برنامه و بودجه مجلس، گفت: الزام معاملات ملکی به ثبت رسمی به تنظیم بازار معاملات کمک می کند و به میزان قابل توجهی از تعداد معاملات متقلبانه در معاملات املاک می کاهد.

عبدالرضا المصری عضو کمیته برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی در خصوص قانون ثبت رسمی گفت: یکی از موضوعات مهمی که از دیرباز در کشور وجود داشته، اسناد رسمی است که سابقه طولانی دارد. و قابل استناد است و مخزنی به نام اداره ثبت اسناد و املاک در کشور وجود دارد. این مخزن مشخصات و هویت افراد را شناسایی و معاملات انجام شده و منتج به صدور اسناد را ثبت می کند. بنابراین در صورت داشتن سند رسمی و قطعی و بروز مشکل در ملک، مشخص است که مسئولیت طرفین معامله چیست و قابل پیگیری و تعقیب مراجع قضایی است.

وی ادامه داد: افرادی که در منازل خود یا در مکانی غیر از اداره با موضوعی خاص قراردادهای عادی می نویسند در هیچ مکان رسمی قابل استناد سابقه ای ندارند و در هیچ دستگاهی نمی توان از آن استعلام کرد که آیا این ملک متعلق به طرفین است، آیا توافقی بوده است یا خیر؟ همچنین مشخص نیست که آیا شرایط کاربر خارج از محدوده طرح ویژه و طرح جامع است یا خیر. بنابراین بر اساس آن سوگندنامه می توان مدعیان را یافت.

کلاهبرداران با قانونی ترکیب می شوند که به ثبت رسمی نیاز دارد

یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: افرادی هستند که زمین و املاک را در خارج از مرزها می خرند و شروع به فروش آن به عنوان زمین مسکونی می کنند و مبالغ هنگفتی از آنها دریافت می کنند برای خرید آن زمین مقابل دادگاه جمع شدند و حتی شاهد بودیم که با این قراردادها یک نفر یک واحد مسکونی را به ده نفر فروخت که برای این ده نفر مشکلات زیادی ایجاد کرد، بنابراین باید سیستمی در آن وجود داشته باشد کشور اقدام به ثبت این معاملات و جلوگیری از این گونه کلاهبرداری های کلان کند، زیرا در مورد معاملات ملکی کلاهبرداری های بسیار جدی در کشور صورت گرفته و افراد زیادی در این رابطه جان خود را از دست داده اند. شرط مقرر در قانون مبنی بر الزام ثبت رسمی، بازار معاملات را تنظیم می کند و شرایط تقلب در معاملات املاک را تا حد زیادی کاهش می دهد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *